بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه درست صحبت کردن با همسر؛ چه حرف هایی نزنیم!؟

نحوه درست صحبت کردن با همسر؛ چه حرف هایی نزنیم!؟

چطور با همسرم صحبت کنم؟نحوه درست صحبت کردن با همسر کدام است؟


در زندگی مشترک با بیان برخی از جملات می توانید

همسرتان را به خود جذب کنید اما با بیان بعضی از حرف ها نیز می توانید زندگیتان را به نابودی بکشانید و هنگام بحث فقط آتش بحث و دعوا را شعله ورتر سازید .

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟


بیان این جملات که در این بخش آورده شده است ، تاثیر بسیار بدی روی همسر شما دارد و تا مدت ها از حافظه او پاک نمی شود. پس اگر می خواهید زندگیتان سراسر شادی و خوشی باشد ، این جملات را بیان نکنید زیرا هیچ فایده ای به جز تلخی به همراه نخواهد داشت.


1-بیا با هم حرف بزنیم

این جمله به ظاهر دوستانه و صلح طلبانه برای برقراری یک زندگی عاشقانه می باشد اما در واقع زنان آن را هنگامی بیان می کنند که از همسرشان ناراحت هستند و این ناراحتی به حد انفجار نزدیک باشد . اکثر زنان هنگامی که مشکلی در زندگیشان بروز می کند ، بهانه گیری می کنند تا بدین صورت به همسرشان بفهمانند که از دست او ناراحت هستند اما اگر همسرشان متوجه ناراحتی و تغییر رفتار آنها نباشد ، برای آنها راهی به جز صحبت کردن باقی نمی ماند . بنابراین آقایان با شنیدن این جمله باید خیلی با احتیاط رفتار کنند و هر چه در ذهن دارند را بدون در فکرکردن بر زبان نیاورند.


2-مرد باش

همه مردها دوست دارند برای خانم هایشان همسر خوبی باشند و شنیدن این جمله از زبان همسرشان این پیام را می رساند که تو مرد ایده آلی نیستی . شنیدن این جمله برای آقایان بسیار سنگین و آزار دهنده می باشد و مانند یک پتک، او را می شکند.


3-خودم می توانم، کمک لازم ندارم

این جمله برای اکثر مردها آثار مخربی بجا میگذارد زیرا مردان همواره از اینکه وجود موثر و مفیدی داشته باشند به خودشان می بالند. پس اگر عملکرد شوهرتان در انجام کاری با شما تفاوت دارد آن را به شکلی زننده مطرح نفرمایید بعدها از اینکه نقش حمایتی همسرتان را از او گرفته اید پشیمان می شوید.


4-خسته ام کردی یا خسته شدم از این زندگی

بیان این جمله هنگام دعوا آثار بدی دارد که حتی بعد از تمام شدن بحث و دعوا نیز گریبانگیر زندگی مشترک شما است . معنی این جمله برای مردها اینگونه است که تمام تلاش های او برای شاد کردن و ساختن یک زندگی راحت برای شما مفید نبوده است.


5-این مشکل خودت است

گفتن این جمله نشانه عدم مسئولیت پذیری شما است زیرا با ازدواج کردن و تشکیل زندگی مشترک زن و شوهر باید در غم و شادی کنار یکدیگر باقی بمانند اما با بیان این جمله این معنی را می دهد که شما همسرتان را در حل مشکلش تنها گذاشته اید و خود را جدا از او

 می دانید . این جمله باعث سردی رابطه شما می شود.


6-پدرم، این کار را نمی کردند 

مقایسه کردن مرد با مردهای دیگر حتی با نزدیکان و خانواده سبب خرد شدن غرور او و ناراحتی او می شود . مقایسه ی اشتباه

 زمینه ی بی مهری و بی وفایی را در زندگی مشترک شما فراهم

 می کند پس باید با این عادت غلط خیلی جدی مقابله کنید .


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟
7-سرم درد می کند

گفتن این جمله از طرف خانم ها این معنی را دارد که امروز زیاد سرحال و خوش اخلاق و مهربان نیستم و حوصله محبت کردن به تو را ندارم، لطفا نزدیک من نیا اما برخی از آقایون این جمله را در

 نمی یابند . در این شرایط لازم است که آقایان کمی مراعات کرده و برای در امان ماندن از دلخوری های دیگر، شوهر خوبی برای همسرتان باشید و در صورت نیاز به او یک قرص مسکن بدهید.


8-به چه چیزی فکر می کنی؟

بسیاری از آقایان گاهی تنهایی را دوست دارند و گاهی فکر کردن در تنهایی آرامشان می کند . اگر همسرتان در حال فکر کردن می باشد و افکارش را بروز نمی دهد سعی نفرمایید تا سوالی مثل (به چه چیزی فکر می کنی) از او بپرسید زیرا آقایان دوست ندارند مورد بازجویی قرار گیرند و این سوال خانم ها آنها را بسیار عصبانی و ناراحت 

می سازد چون فکر می کنند همسرشان می خواهد در شخصی ترین حریم خصوصی آنها دخالت کند(توجه کنید که زوج ها با هم محرم هستند و نباید چیزی را از هم مخفی نمایند اما برخی اشکالات شخصی و افکار فردی و ... هستند که فقط بین شخص و خدای خودش است ) . بهتر است بدانید که مردان دوست دارند افکارشان تا زمانی که عملی نشده اند همچنان مخفی باقی بمانند.


9-چه فرقی کرده ام؟

زنان کوچکترین تغییرات در ظاهر و رفتار مردها را متوجه می شوند و انتظار دارند مردان نیز مثل خودشان عمل کنند و متوجه تغییرات ظاهری آنان بگردند اما متاسفانه اغلب مردان این تغییرات را متوجه نشده و همسرشان ندیدن این تغییرات را بر عدم دوست داشتن

آن می گذارد . 


10-تو هم دقیقا مثل پدرت رفتار می کنی

اگر از خانواده همسرتان ناراحت هستید ، باید بدانید بیان این جمله نه تنها دردی از دردسرهای شما را دوا نمی کند، بلکه حس بسیار بدی به همسرتان نیز می دهد. مردان از اینکه با پدرشان مقایسه شوند، متنفرند و دوست ندارند ، کسی به آنها بگوید که در حال تکرار اشتباهات پدرش می باشد و همیشه دوست دارند که از پدر خود چند قدم جلو باشند. این گلایه از سوی زن ها می تواند ، مرد ها را بسیار عصبانی تر بسازد.


namnak|آخرین خبر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده