مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنیم؟

چگونه مهارت های اجتماعی خود را تقویت کنیم؟

10 راه برای تقویت روابط اجتماعی

این روزها ارتباط برقرار کردن با اجتماع و شبکه‌سازی، اهمیت بسیار بالایی دارد. مهارت‌های اجتماعی به عضو جدایی‌ناپذیر هر کسب‌وکاری تبدیل شده‌ و به افزایش میزان فروش و مجذوب کردن دیگران کمک می‌کنند.



چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

شاید بارها تجربه کرده باشید که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان مهارت‌های اجتماعی را بالا برد؟ به نظر می‌رسد این سؤال به دغدغه‌ی ذهنی اشخاص زیادی تبدیل شده است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی ۱۰ راه حل پیشنهادی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی می‌پردازیم. این مهارت‌ها به افزایش میزان فروش محصولات شما و جذب دیگران نیز کمک می‌کنند.


1- به صحبت‌های دیگران گوش دهید

اغلب مردم تمایلی به گوش دادن به صحبت های دیگران ندارند. درواقع این افراد هیچ علاقه‌ای به شنیدن صحبت های دیگران ندارند و دوست دارند جمعی را که در آن حضور می یابند، با حرف‌هایشان رهبری کنند. درصورتی‌که این رفتار هیچ تأثیر مثبتی روی دیگران ندارند. برای افزایش مهارت‌های اجتماعی با دقت به حرف‌های دیگران نیز گوش دهید و با پرسیدن سؤال‌های مرتبط با موضوع ، علاقه‌ی خود را به صحبت‌های دیگران نشان دهید.


2- به داستان‌های دیگران علاقه نشان بدهید


همه‌ی انسان ها کمی حس خودخواهی دارند و افرادی را که به داستان‌های ما علاقه نشان می‌دهند بیشتر از سایر افراد دوست داریم. افرادی که به شنیدن صحبت‌های دیگران علاقه نشان بدهند معمولا جذاب‌تر بنظر می رسند. بنابراین سعی کنید از صحبت‌های طرف مقابل نکات تازه ای یاد بگیرید.


3-مشخص کنید که در چه جمع‌هایی راحت‌تر هستید


برخی از افراد صحبت کردن با یک نفر یا شخصی خاص را به صحبت کردن با عده‌ی زیاد ترجیح می‌دهند. شما جزو کدام دسته می باشید؟ مشخص کردن این موضوع کمک می‌کند محیط بهتری برای درخشش مهارت‌های اجتماعی خودتان بسازید. بسیاری از افراد مکالمه با یک نفر را به مکالمات گروهی ترجیح داده و دوست دارند ارتباط عمیق‌تری با دیگران برقرار نمایند و از این طریق تأثیر بهتری روی مخاطب خود خواهند گذاشت. به احساسات درونی خود مراجعه نمایید و ببینید با کدام حالت راحت‌ترید. 


4- منفی بافی و صحبت‌های طعنه‌آمیز را کنار بگذارید

سعی کنید نگرش های منفی خود را کنار بگذارید و در مورد هر موضوعی شکایت نفرمایید. چنین رفتارهایی به‌شدت زننده می باشند. همه‌ی ما در زندگی درگیر ترس و استرس بوده و به همین دلیل، تلاش می‌کنیم حداقل در مکالمات روزمره از این موضوع‌ها فاصله بگیریم؛ درنتیجه همیشه هم صحبت شدن با افراد مهربان، شوخ و سرزنده را به افراد ناامید و منفی‌باف ترجیح می‌دهیم. منتقل کردن افکار منفی به دیگران مانند فروختن یخ به اسکیموها می باشد و مطمئنا هیچ خریداری برای آن پیدا نخواهد شد.


5-نام دیگران را به خاطر بسپارید

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که می‌گویند حافظه‌ی ضعیفی دارند و نمی‌توانند نام دیگران را به خاطر بیاورند. درصورتی‌که اگر به همین افراد گفته شود بابت به یادآوردن نام دیگران به آن‌ها هزار دلار پرداخت می‌شود، حافظه‌شان تقویت می شود. بنابراین ایراد از عملکرد مغز آنهل نیست و همه چیز به انگیزه خود شخص بستگی دارد. زمانی که می‌خواهید با دیگری ارتباط برقرار بکنید، نام او را بپرسید. اگر اولین بار متوجه نشدید، از او بخواهید دوباره آن را برایتان تکرار کند. اگر باز هم فراموش فرمودید، نام او را از افراد حاضر در جمع بپرسید. سپس شخص مورد نظر را با اسمش صدا کنید. مردم عاشق این کار می باشند.


6- داستان‌های دیگران را به یاد بسپارید

هدف از گوش دادن به صحبت‌های دیگران اینست که حرف‌های آن‌ها را به خاطر بیاورید. با دقت به حرف‌هایی که می‌زنند گوش دهید و در صحبت های بعدی خود از این اطلاعات استفاده کنید. به‌عنوان مثال دانستن نام اعضای خانواده، نام حیوان خانگی، سرگرمی‌ها و جزئیات کار دیگران به شما کمک می‌کند تا در آینده مکالمه‌ی عمیق‌تری با آن‌ها برقرار کنید. این روزها اغلب افراد توجه زیادی به حرف‌های دیگران ندارند و به دنبال این می باشند که هر چه زودتر نوبتشان شود تا خودشان شروع به صحبت کردن، کنند. بنابراین زمانی که شخصی ببیند اطلاعاتی را که در مکالمات قبلی به شما داده است به یاد دارید، بسیار خوشحال و مجذوب شما خواهد شد.


7- در صحبت کردن زیاده‌روی نکنید

مکالمات مانند خیابان دوطرفه می باشند و نیازی نیست در مورد هر موضوعی اظهار نظر بفرمایید یا بخواهید داستانی را تعریف کنید. می‌توانید مکالمه را با مطرح کردن یک پرسش جدید یا تکان دادن سر ادامه دهید. افرادی که زیاد صحبت می‌کنند هیچ جذابیتی برای دیگران اجاد نمی کنند و معمولا کسی دوست ندارد با آن‌ها هم‌کلام بشود.


چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟
8- ارتباط خود را حفظ کنید

شبکه‌سازی به معنای نزدیک شدن به افراد دیگر و شروع یک مکالمه‌ی جدید نمی باشد؛ این تازه شروع ماجرا است. قدرت واقعی شبکه‌سازی در حفظ کردن ارتباطات با دیگران است. ارتباط مثل مسابقه دوی ماراتن است و باید با سرعت یکنواختی پیش بروید؛ نه اینکه مانند دوی سرعت زود تمامش کنید. سعی کنید ارتباط خود را با طرف مقابل را بصورت متوالی حفظ نمایید؛ به‌عنوان مثال اگر طرف مقابل از شما خواسته است مقاله، وبینار یا پادکستی برایش ارسال نمایید، این کار را حتما انجام بدهید. این یعنی شما فرد قابل اطمینانی می باشید و به طرف مقابل خود اهمیت زیادی می‌دهید. اغلب افراد فراموش می‌کنند چیزی که از آن‌ها خواسته می‌شود، در وقت تعیین شده ارسال کنند؛ به همین دلیل افرادی که فراموشکار نیستند، تأثیر فوق‌العاده خوبی روی طرف مقابل خود می گذارند و دیگران به خود جذب می کنند.


9- مکالمه را به‌موقع قطع نمایید

هیچ شخصی دوست ندارد ساعت‌ها پای صحبت های فردی که به‌تازگی ملاقات نموده است بنشیند. هرچقدر مکالمات کوتاه‌تر بشوند کیفیت بالاتری نیز خواهند داشت.


10- احساسات خود را بیان کنید

بیان کردن احساسات یکی از اصلی‌ترین مواردی است که کیفیت مکالمات را بالا می برند. به دیگران احترام گذاشته، آن‌ها را تحسین نمایید، جنبه‌های مثبت کارشان را پیدا کرده و از آن‌ها تعریف بکنید، آن‌ها را بخشیده و قضاوتشان نکنید، سعی کنید احساسات واقعی خود را نشان دهید.

مأخذ: زومیت

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده