مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین روش آموزش زبان به کودکان کدام است؟

بهترین روش آموزش زبان به کودکان کدام است؟

 بهترین روش آموزش زبان به کودکان


 آموزش زبان به کودکان می‌تواند در یادگیری سریع‌تر و در علاقه کودکان به یادگیری زبان تأثیرگذار باشد. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که طبیعتاً نمی توان همان روش‌هایی را که برای آموزش زبان به بزرگسالان استفاده می‌شود را برای کودکان نیز به کار برد. به همین دلیل هم والدین و مدرسان زبان انگلیسی دائماً به دنبال به روز کردن روش ها و همین‌طور پیدا کردن بهترین و تازه‌ترین راه ها برای آموزش زبان به کودکان هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل به همین موضوع بپردازیم و با بهترین روش‌های آموزش زبان به کودکان آشنا شویم.

هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان مطلب مرتبط هر آنچه باید درباره لینوکس بدانید: مقدمه ای برای مبتدیان


»»لزوم آموزش زبان به کودکان


اولین مسئله‌ای که در این رابطه باید بررسی کرد لزوم آموزش زبان به کودکانمان است. چرا همیشه گفته می‌شود برای آموزش زبان باید از سنین پایین شروع کنیم و یادگیری کودکان را سرعت ببخشیم؟ به طور کلی برای این مسئله دلایل مختلفی وجود دارد. برای مثال کودکان زیر ۱۲ سال معمولاً می‌توانند لهجه‌ها را به خوبی و بهتر از بزرگسالان آموزش دیده و یاد بگیرند، در حالی که این مسئله برای کودکانی بزرگ‌تر از این رده سنی سخت‌تر و طولانی‌مدت‌تر می باشد.

مسئله بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد نتایج مثبت یادگیری زبان دوم می باشد. به طور کلی یادگیری زبان دوم و در کل دو زبانه بودن سبب می‌شود که کودکتان باهوش‌تر شده و قدرت هوشی و درک بالاتری را نسبت به دیگران دست آورند. علاوه بر این یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می‌تواند در افزایش تمرکز کودکان نیز مؤثر باشد. به همین دلیل هم تأثیرات مثبت یادگیری زبان دوم حتی می‌تواند در شخصیت و ذهن کودکان شکل گیرد.

مسئله دیگر این است که با یادگیری زبان انگلیسی، مسافرت‌های خارج از کشور برای آن‌ها جالب تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود و خاطره شیرینی را برای کودکان شما و همین‌طور خود شما به جا خواهد گذاشت. در چنین حالتی دیگر کودکان در سفر‌های خارج از کشور بی‌تابی نمی کنند و به راحتی خوش می گذرانند.

 یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی و پایین می‌تواند نهادینه شود و احتمال فراموشی زبان را کاهش دهد. به همین دلیل هم موفقیت‌های شغلی و تحصیلی بیشتری در آینده کودکان شما شکل خواهد گرفت.


برای آنکه بتوان در یادگیری زبان به کودکانتان موفق عمل کنید باید به سراغ بهترین روش‌هایی بروید که هم کاربردی و تأثیرگذار باشند و هم کودک شما را خسته و کلافه ‌نکنند. در ادامه با برخی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به کودک آشنا خواهیم شد.


1- بازی برای یادگیری زبان انگلیسی


یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان به کودکان این است که از بازی کمک بگیریم. تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی کودکان در حال بازی می باشند می‌توانند به طور طبیعی چیز‌هایی را فرا بگیرند و آموزش‌هایی را دریافت بکنند. به همین دلیل نیز یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان به کودکانمان با کمک بازی استفاده از فلش کارت‌هایی می باشد که می‌توانند در جریان بازی آموزش‌ها و تکرار واژه ها را به همراه داشته باشند. از دیگر روش‌های بازی برای یادگیری زبان به کودکان می توان استفاده از بازی‌هایی مثل پانتومیم، بازی‌های فکری، بازی با کلمات، بازی‌های آنلاین و... را نام برد.


2-رعایت ترتیب آموزش به کودکان


 یادگیری اصولی زبان به کودکان می‌تواند در بین بهترین روش‌ها قرار بگیرد. در این حالت بهتر است که در فرآیند یادگیری به ترتیب از حروف انگلیسی، کلمات کاربردی، عبارات مهم و کاربردی، جملات ساده، جملات ابتدایی و... شروع شود. این کار سبب می‌شود که ذهن کودک شما کم کم آمادگی لازم را پیدا کرده و پذیرای اطلاعات سخت‌تر و کامل‌تری بشود.


3-استفاده از کتاب خواندن برای آموزش زبان 


یکی دیگر از روش‌ها و نکات خوب و مهمی که می‌توانید در آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود به کار ببرید خواندن کتاب‌های داستان به زبان انگلیسی برای کودکانتان است. این روش به لحاظ برقراری ارتباط چشمی و تصویری با تصاویر جذاب و مختلف کتاب می‌تواند برای کودک بسیار سرگرم‌کننده و مفرح و آموزنده باشد. در کنار این نیز تأثیر یادگیری این روش از یادگیری زبان بسیار بالا است و در خاطر فرزند شما باقی خواهد ماند.


نکته‌ای که در این رابطه باید مدنظر بگیرید این است که در طی تماشای تصاویر موجود در کتاب از کودک خود بخواهید که به سؤالات انگلیسی ساده شما پاسخ‌ بدهند. مثلا به زبان انگلیسی از آن‌ها بخواهید که گربه، گل، آسمان و... را در تصویر کتاب پیدا کنند و به شما نشان بدهند.


4-قرار گرفتن در محیطی انگلیسی زبان


در کنار تمامی این روش ها شما می‌توانید با قرار دادن کودک خود در یک محیط انگلیسی نیز تأثیر بسیار زیادی در آموزش زبان به او داشته باشید. به همین دلیل هم اغلب توصیه می‌شود که آنها را به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی بفرستند تا در کنار سایر کودکان هم سن و سال خود در محیطی انگلیسی قرار بگیرند.


5-تماشای کارتون و فیلم به زبان انگلیسی


امروزه دنیای فیلم و کارتون کودکان در حدی پیشرفت کرده است که شما می‌توانید با خیال راحت کودکان خود را با تماشای آن‌ها سرگرم نمایید. بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌هایی که به زبان انگلیسی هستند جنبه آموزشی نیز داشته و می‌توانند در یادگیری زبان انگلیسی به کودکان شما بسیار تاثیرگذار باشند. پیشنهادی که در این مسئله برایتان داریم این است که این فیلم‌ها و کارتون‌ها را برای کودک خود بدون زیرنویس پخش نمایید تا فرزند شما بتواند زبان انگلیسی خود را از نظر شنیداری نیز تقویت نماید و به جملات و کلمات وابستکی پیدا نکند.


6-شنیدن ترانه‌های انگلیسی


یکی دیگر از روش‌های کاربردی و با تأثیرگذاری بالا در آموزش زبان به کودکان استفاده از ترانه‌های انگلیسی می باشد. به طور کلی شنیدن ترانه می‌تواند برای کودکان شما جنبه سرگرمی و مفرح داشته باشد، پس بهتر است که در ضمن این کار، بتوانید آموزش زبان انگلیسی را نیز به کار ببندید. از کودک خود بخواهید که ترانه را به زبان انگلیسی مرور کند و اگر می‌تواند حرکات مربوط به آن را نیز تقلید نماید. این کار می‌تواند در به خاطر ماندن کلمات انگلیسی بسیار مؤثر باشد و سبب شود که دیرتر آن کلمات را از یاد ببرند.

منبع : برترینها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده