بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 قدم برای حل اختلاف با مادر همسرتان

10 قدم برای حل اختلاف با مادر همسرتان

راهکار حل اختلافات بین مادرشوهر/زن و داماد/عروس


از گذشته تاکنون اختلافات بین مادرزن/شوهر و داماد یا عروس معمولا وجود داشته است اما با تغییر طرز تفکر و تغییر نظر, این رابطه را می توان تا حد زیادی بهبود بخشیده و باعث صمیمیت این دو فرد شد.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

از زمان های نه چندان دور که عروس ها با مادر شوهر خود در یک منزل زندگی می کردند تا به امروزه رابطه آنها چالش برانگیز و پرماجرا بوده و احتمالا خواهد بود اما بسیاری از مواقع نیز این داماد ها هستند که نمی توانند با دخالت های مادر زن کنار آمده و رابطه آنها دچار مشکل می شود.

سلایق و احساسات هیچ یک از افراد مانند همدیگر نیست بنابراین اختلاف داماد با مادرزن یا عروس با مادرشوهر تعجب ندارد و آنها ممکن است در موضوعاتی نظیر محل زندگی ، چگونگی تعیین خط مشی زندگی و یا مسائل اقتصادی و… اختلاف نظر داشته باشند. عدم برقراری یک رابطه درست با مادر همسرتان، منجر به تنش و سردی چالش در رابطه و ایجاد مشکلات زیاد در زندگی شما خواهد شد. این مطلب به شما کمک می کند تا فوت و فن رابطه گرم و صمیمی و بدون اشکال با مادر همسرتان را یاد بگیرید.


1-ذهن تان را پاکسازی کنید

متاسفانه از قدیم الایام در جامعه ما، شوخی ها و صحبت های ناعادلانه ای راجع به «مادرشوهر» و «مادرزن»وجود داشته که از قبل از ازدواج بر روی ذهن جوانان تاثیر گذاشته و باعث می شود آنها تصویری منفی از «مادرزن» یا مادر شوهر در ذهن خود داشته باشند .

بخشی از اختلافات داماد و مادرزن یا عروس و مادر شوهر ناشی از این تلقینات منفی است. بسیاری از زوج هایی که با این ذهنیت غلط زندگی شان را آغاز می کنند بدون آن که دخالتی از جانب بزرگ ترها به زندگی آنها شود اقدام به جداسازی و محدودیت در رفت و آمد خود با خانواده همسر می کنند که این امر باعث شروع چالش ها و اشکالات خانوادگی بعدی می شود پس ضروری است ذهن خود را پاکسازی کرده و به مسائل نگرش واقع گرایانه داشته باشید تا پیوندها استحکام بیابند.


2-قدرشناس او باشید

مادر همسرتان با زحمت و رنج زیاد فرزندش را بزرگ کرده و ثمره زندگیش را تقدیم شما کرده است بنابراین به عنوان مادری مهربان به گردن شما حق دارد و شما نیز وظیفه دارید به او احترام گذاشته و جایگاه و موقعیت او را به رسمیت بشناسید و به او محبت و لطف کنید. شما نباید ذهنیت و تفکر قبلی بدی به علت شوخی ها و 

صحبت های دور از انصاف معمول در جامعه ایرانی نسبت به مادر همسرتان داشته باشید و رابطه ای شیرین و سرشار از محبت و احترام را با او برقرار کنید. باید بدانید مادر همسرتان از پایه های اصلی خانواده است پس با برنامه ریزی درست رابطه و رعایت یکسری از مسائل و مرزها، رابطه خوبی با خانواده همسرتان برقرار نمایید.

{لطفا گارد نگیرید. این که بخواهید با عرض معذرت با پرخاشگری یا به اصلاح" شلیته بازی " جلوی مادر همسرتان بایستید اصلا کار درست و پسندیده ای نیست و فقط باعث عصبانیت و ناراحتی و تلخی در زندگی شما می شود }


3-به رابطه همسرتان و مادرش حسادت نفرمایید


اگر همسر شما هم مثل اغلب افراد دیگر با مادرش ارتباط خوبی دارد ، این علاقه و ارتباط را نشانه مهربانی، اصالت و شخصیت و خانواده دوستی او در نظر بگیرید و به این رابطه حسودی نفرمایید و آن را رقیبی برای رابطه خود محسوب نکنید.


4-همه صحبت ها را جدی نگیرید

برای اینکه در رابطه با مادر زن یا مادرشوهرتان دچار مشکل نشوید همه صحبت های او را را جدی نگیرید و برخی رفتارها و صحبت ها و کنایه ها را ندبده و نشنیده بگیرید و به هیچ وجه در صدد پاسخ دادن به آن نباشید تا با این کار روح و روانتان سالم تر بماند و آرامش داشته باشید.{همیشه به این نکته توجه کنید که داشتن آسایش و آرامش از هرچیزی مهم تر است ! و 80 تا 90 درصد آن به شما ارتباط دارد که بتوانید با کنترل و برنامه ریزی برای خودتان آرامش ایجاد کنید. در ضمن با پاسخ دادن به طرف نه تنها دلتان خنک نمی شود بلکه آتش درونیتان شدیدتر می شود}


5-سختگیری نکنید{مخصوص داماد}

در زمان خواستگاری مادرها بیشتر از همه نگران دختر خود هستند و به همین دلیل و برای اطمینان از انتخاب فردی مناسب برای ازدواج با دخترشان،سختگیری و حساسیت بالایی به خرج می دهند که احتمالا سبب دلخوری خواهد شد. اگر منصف هستید و از دید مادر زن به ماجرا نگاه می کنید به مادر همسر آینده خود حق بدهید که نگران آینده دخترش باشد . بنابراین سختگیری های او را به عنوان عشق مادرانه محسوب کنید و او را مطمئن کنید که همسر خوبی برای دخترش خواهید بود.


6-رابطه خود را مدیریت کنید

ممکن است اعصاب شما از دخالت های گاه و بی گاه مادر زن یا مادرشوهرتان خرد شده باشد اما بدانید که مادر زن/شوهر شما دشمن شما نیست و او آرزوی خوشبختی زندگی دختر/پسرش را دارد پس فکر می کند در مواقعی که شما به خاطر تجربه کم،راه را اشتباه 

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

می روید باید دست شما را بگیرد و به راه درست هدایت کند و به همین نیت هم احتمالا راهنمایی هایی میکند که شما آنرا دخالت محسوب خواهید کرد و این کارتان اشتباه است .

نسبت به محبت و نیت خیر مادر همسرتان احترام بگذارید و سیاست داشته باشید اینگونه که حرف آنها را شنیده و تایید کنید، از آنها نظرخواهی بفرمایید اما تصمیم نهایی را خود و همسر عزیزتان بگیرید.


7-حواستان به رفتار همسرتان با مادرش باشد

شما به عنوان داماد/عروس خانواده ،علاوه بر اینکه باید خودتان حواستان به رفتار با مادر زن یا مادرشوهرتان باشد باید رفتار همسرتان با مادرش را نیز نظارت کنید {نظارت ب کنترل فرق دارد}تا زمانی که همسرتان نسبت به مادرش رفتار بدی ندارد تا او را برنجاند و در وظایف خود نسبت به مادرش کوتاهی نمی کند. شما باید وظایف همسر تان نسبت به مادر و پدرش را به او یاد آوری کنید {به هرحال به او گوشزد کنید که رابطه خوبی با خانواده اش داشته باشد و با آنها مهربان باشد}. اینگونه خودتان نیز حس بهتری به این روابط می یابید.


8-خطای مادرهمسرتان را پای همسرتان ننویسید

اگر مادر زنتان رفتاری داشته است که شما را ناراحت کرده است، سعی کنید مهارت های برقراری ارتباط با او را یاد گرفته و هرطور که شده با خوبی جبران کنید{اشتباه نکنید بخشیدن و گذشتن و بردباری نشانه پختگی و کامل بودن شماست} و هیچگاه به علت رفتار او همسرتان را مقصر ندانید.


9-حریم خصوصی تان را حفظ کنید

تقریبا هیچ زندگی ای را نمیتوان پیدا کرد که بدون قهر و آشتی باشد . اولین و مهم ترین چیزی که دختر خانم ها و آقاپسرها باید بدانند این است که هرگز در مورد مسائل و اختلافات با مادر خود صحبت نکنند و رازهایشان را برملا نکنند.

زیرا پس از حل مساله و آشتی با همسر، شما همه چیز را فراموش خواهید نمود، اما مادرتان هرگز این موضوعات را از یاد نمی برد و براساس صحبت های شما راجع به همسرتان قضاوت اشتباه و بد خواهد کرد و ممکن است ناخودآگاه همسرتان را مقصر همهمشکلات دانسته و رفتارش با او تغییر کند.


10-از درجه وابستگی خود نسبت به مادرتان بکاهید.


هرچه زودتر از درجه وابستگی خود نسبت به مادرتان و درکل خانواده {منظور خانواده ای است که در آن بدنیا امدید و بزرگ شدید است} بکاهید و سعی کنید آن چنان رابطه معقولی با مادرتان ایجاد نمایید که نه مادر شما ناراحت بشود و نه حضور دائمی و دخالت های بی جایش زمینه دلخوری همسرتان را ایجاد کند.


نمناک|آخرین خبر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده