مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند راه برای درمان سریع آفتاب سوختگی

چند راه برای درمان سریع آفتاب سوختگی



۱۵ درمان سریع برای آفتاب‌سوختگی‌


تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

اگرچه دوری از سوختگی‌های ناشی از نور شدید خورشید در تابستان گاهی اجتناب‌ناپذیر می باشد اما باید دانست برخی روش‌های خانگی برای رهایی سریع از این سوختگی‌ها نیز وجود دارد.


اغلب در فصل تابستان بسیاری از افراد با معضل آفتاب‌ سوختگی مواجه خواهند شد. بسیاری از افراد هم خودشان به برنزه شدن تمایل دارند که این تلاش برای برنزه کرده پوستشان ممکن است به سوختگی پوست آن‌ها منجر بشود.


در ادامه ۱۵ روش خانگی برای درمان سریع آفتاب سوختگی به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده است که تقدیم شما خواهد شد:


1- آب‌ لیمو:

کافیست یک لیمو را ببرید و یک تکه از آن را روی قسمت‌های سوخته پوست خود بمالید. چند دقیقه صبر کرده تا آب‌ لیمو روی پوست‌ سوخته باقی بماند و سپس آن را با آب شستوشو دهید.


2- عصاره خیار، آب لیمو و و گلاب: 

یک قاشق غذاخوری از هر یک از این موارد را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط آن را با ضربات آرام روی بخش های آفتاب سوخته پوست خود مالش دهید.


۳) نخود و زردچوبه: 

مقدار کمی زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری پودر نخود، شیر و یک قاشق غذاخوری گلاب مخلوط نمایید و سپس این مخلوط را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالش بدهید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب شستوشو دهید.


۴) دال عدس، گوجه فرنگی و آلوئه‌ورا: 

یک قاشق غذاخوری دال عدس را در آب بگذارید تا خیس بخورد و آن را به شکل خمیری درآورید. به همان اندازه رب گوجه‌فرنگی و عصاره آلوئه‌ورا نیز اضافه نمایید. این خمیر را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بمالید و نیم ساعت صبر کنید. سپس با آب سرد پوست خود را شستوشو دهید.


5-عسل و پاپایا:

 حدود نصف فنجان پاپایا را با یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی له و مخلوط بنمایید سپس مخلوط را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود گذاشته و بعد از نیم ساعت با آب سرد پوست خود را بشویید.


6-جوی دوسر و آب‌دوغ :

 دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر را با سه قاشق غذاخوری آب‌دوغ مخلوط کنید. این مخلوط را به راحتی با حرکات دایره‌ای شکل روی بخش های آفتاب سوخته پوست خود ماساژ بدهید.


خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن
7-ماست و پوره گوجه‌فرنگی: 

یک قاشق غذاخوری از هر کدام از این موارد را با یک‌دیگر مخلوط کنید و سپس خمیر به دست آمده را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالش دهید. پس از نیم ساعت پوست خود را آبکشی و شستشو کنید.


8- آب پرتقال و ماست: 

یک قاشق غذاخوری آب پرتقال را در ماست مخلوط کرده و آن را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بگذارید. نیم ساعت صبر کنید و سپس پوست خود را با آب شستوشو دهید.


9-خامه و توت‌فرنگی: 

پنج عدد توت‌فرنگی را در دو قاشق غذاخوری خامه له کرده و مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی بخش های آفتاب سوخته پوست خود قرار دهید، نیم ساعت صبر کنید و سپس شستوشو دهید.


10- آب سیب زمینی و آب لیمو:

 آب یک سیب‌ زمینی متوسط را گرفته و آن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط بفرمائید. محلول را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالش بدهید و پس از نیم ساعت آبکشی نمایید.


11- خمیر چوب صندل:

 خمیر چوب صندل را هر شب قبل از خواب روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود قرار بدهید. هنگامی که از خواب بیدار شدید،‌ پوست خود را با آب شستوشو دهید.


12- پودر چوب صندل و آب نارگیل:

 یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را به طور کامل با آب نارگیل مخلوط نمایید و روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالش دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. 


13- آناناس و عسل:

 تکه‌های میوه آناناس را با حدود یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و سپس مخلوط به دست آمده را به طور کامل روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود بگذارید.


14- زردچوبه و شیر: 

مقدار کمی پودر زردچوبه در شیر را مخلوط کرده و پوست خود را به طور کامل با خمیر به دست آمده ماساژ بدهید و صبر کنید تا این خمیر روی پوست‌تان خشک بشود. 


۱۵) پماد ویکس:

 اگر چه ممکن است غیرعادی به نظر بیاید اما تاثیر پماد ویکس برای درمان موثر آفتاب‌ سوختگی پوست‌ بارها تایید شده است. پماد را روی قسمت‌های آفتاب سوخته پوست خود مالیده وصبر کنید تا تاثیر آن را ببینید.


این روش‌ها، درمان‌های خانگی آفتاب‌ سوختگی پوست می باشند. ولی فراموش نکنید در صورت شدید بودن سوختگی به پزشک مراجعه بفرمائید.


ایسنا


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده