بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روش های ساده برای کنترل خشم

روش های ساده برای کنترل خشم

روش‌هایی ساده برای کنترل خشم


 تاکنون کسانی را دیده اید که حرفهایی در هنگام خشم میزنند و پس از آن از دیگران عذرخواهی می کنند. اما هرگز نباید فراموش کرد که کلامی که یکبار گفته یا کاری که یکبار انجام شود را نمی‌توان دوباره پس گرفت. بنابراین، این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که ما باید راههای کنترل خشم خود را یاد گرفته تا خود را از موقعیت‌های ناخوشایند ایمن نگه بداریم. چطور می‌توان خشم را کنترل نمود؟ در اینجا ساده‌ترین و درعین حال موثرترین روش‌های کنترل خشم را با شما مرور خواهیم کرد.

 

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین
1-ریتم نفس کشیدن خود را تغییر دهید 

 از شما نمیخواهیم که نفس عمیق بکشید بلکه پیشنهاد می کنیم ریتم نفستان را تغییر دهید. هر احساسی ریتم تنفسی مخصوص به خودش را داشته و این ریتم نفس کشیدن شما در حالت شادی و خوشحالی با ریتم در حالت آرامش تفاوت دارد . به‌گونه‌ای مشابه، در حالت خشم و عصبانیت نیز ریتم نفس کشیدن شما با بقیه تفاوت دارد. برای کنترل خشم خود، بر تغییر ریتم تنفس خود تمرکز کنید و خودتان تفاوت حاصل از آن را تجربه کنید.


2-به طبیعت نزدیک تر شوید تا از خشم دور شوید

 

طبیعت درمان هر مسئله ای را در دامان خود داراست. هرچه به طبیعت نزدیک تر بشوید، می‌بینید که کنترل بهتری بر خشم خود دارید. ایجاد عادت پیاده روی صبحگاهی روزانه ایده‌ای بسیار خوبی برای مهار کردن خشم شما می باشد. همچنین برنامه‌ریزی برای یک تعطیلات شگفت‌انگیز حال و احوال شما را آرامتر می‌کند و به شما کمک کرده تا خلق و خوی خود را کنترل بفرمایید.


3-محیطی را که در آن خشمگین شده‌اید تغییر دهید

خشم فقط حمله ناگهانی آدرنالین به رگهای خونی ماست. اگر محیطی که در آن خشم به‌وجود آمده را تغییر بدهید می‌توانید این تزریق آدرنالین را به راحتی کنترل نمایید. ذهن ما به هر موقعیت و محیطی بسیار حساس می باشد. بنابراین به محض اینکه محیط را تغییر دادید، ذهن شما تغییر موقعیت را تشخیص داده و جریان آدرنالین درون بدن را محدودتر خواهد کرد. این اقدام در نهایت به ساده‌ترین شکل ممکن موجب کنترل خشم شما خواهد شد.


4-همیشه به خود بگویید که شما آرام‌ترین فرد هستید


یک ضرب‌المثل قدیمی: آینده شما همانی است که در ذهن خود آنرا تصور می‌کنید. هرزمان که تنهایید یا درحال انجام کاری هستید فقط با خودتان تکرار نمایید که صبر و تحمل شما بسیار زیادست و حتی در بدترین شرایط هم می‌توانید آرامش خود را حفظ نمایید،پیغامی که توسط شما به ذهنتان ارسال شده، در ذهن ناخودآگاه بارور می شود و بعد از چندین روز در شخصیت شما منعکس خواهد شد. 


5-استفاده از شوخ‌طبعی

 

همیشه تلاش کنید در گفت‌وگوهای طنز شرکت کنید زیرا این گفت‌وگوها دلیلی برای شادی و خوشحالی شما هستند. هرچه شوخ طبعی در شما بیشتر باشد، کنترل خشم در شما راحت تر است. ایجاد یک طبیعت طنزآمیز و شوخ کار چندان مشکلی نیست. همچنین هرزمان احساس کردید که عصبانی شده‌اید تنها کافیست که لبخندی به لب بیاورید. خواهید دید که تمامی خشم شما بصورت اتوماتیک از بین می رود. لبخند بزرگترین دشمن خشم می باشد.


6-ورزش کنید تا خشم خود را آزاد کنید

 

همانطور که همه می‌دانیم عقل سالم در بدن سالم یافت می شود. پس، بصورت منظم ورزش کنید تا جریان خون در مغز به درستی انجام بشود و نشاط و طراوت مغز شما حفظ بشود. ورزش منظم در بالابردن ایمنی شما موثر است و شما را از بیماری‌ها مصون نگه خواهد داشت. و همه ما آگاهیم که فردی که از هرنوع بیماری رنج می‌برد در برابر حالت خشم حساس تر است. به علاوه، در کنار ورزش باید به یاد داشته باشید که خواب یا استراحت کافی نیز داشته باشید چراکه خواب خوب بعد از ورزش، ذهن شما را فعالتر نگه می‌دارد.


7-خاطرات روزانه خود را بنویسید.

 

نوشتن خاطرات روزانه عادتی قابل تحسین می باشد اما افراد کمی از ما می‌دانیم که این عادت می‌تواند خشم ما را کنترل کند. هرزمان که هجوم خشم را احساس کردید فقط آن را در دفتر خاطرات خود یادداشت کنید. این کار می‌تواند به دو روش انفجار عاطفی شما را کنترل نماید. یکی آنکه خشم شما بشکلی موثر در دفتر خاطراتتان نشان داده می شود و دیگر آنکه، بعد از چند روز ریشه اصلی افکاری که شما را عصبانی می کند را پیدا می کنید. پس از آنکه ریشه خشم را شناسایی کردید به راحتی می‌توانید آن را برطرف نموده تا یک زندگی بدون خشم را تجربه نمایید.

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن


نتیجه گیری


فرآیند خشمگین شدن بطورکلی بسیار پیچیده است و هیچ کس نمی‌داند که کدام فکر می‌تواند پاسخ خشم را در هر فرد ایجاد کند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زود عصبانی می‌شوید پس باید طبق خواسته خود یکی از تکنیک‌های ذکرشده را امتحان نمایید.

آرمان امروز|برترینها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده