بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رژیم غذایی و ورزش مناسب برای افزایش قد

رژیم غذایی و ورزش مناسب برای افزایش قد

راه‌هایی برای بلندقد شدن!


آقای دکتر علیرضا مقتدری،پزشک و متخصص طب فیزیکی با بیان این‌که: «قد نهایی شما علاوه بر وراثت و به محیط نیز وابسته است.

گفت: تصور این که قد نهایی فقط به زمینه ارثی مربوط باشد، غلط بوده و عوامل محیطی مثل ورزش کردن،نوع تغذیه، وضعیت کیفیت خواب، بیماری و استرس بر رشد قد شما تاثیر خواهند گذاشت .

خواص و فواید انبه برای بدن مطلب مرتبط خواص و فواید انبه برای بدن

 پس شما می‌توانید برای اصلاح قد خود راه‌های زیر را امتحان بفرمایید.


1-ورزش کنید

ورزش‌های کششی مانند یوگا، ژیمناستیک، شنا یا حتی تلاش برای صاف ایستادن به افزایش قد شما کمک می‌کنند. مایع بین مفصلی یک مایع با قابلیت ارتجاعی است که با ورزش مناسب می‌توانید آنرا بیشتر کش بیاورید. تمرین‌های ورزشی زیر، نمونه‌ای از ورزش‌های مناسب برای کمک به رشد قد شما است ولی توجه کنید که ورزش، حداقل باید ۲ ساعت با خوردن غذا فاضله داشته باشد.


الف »کشش پا

سعی کنید تا به پشت بخوابید و سپس تصور کنید که در حال فشار آوردن به یک جعبه را با کف پای راست هستید. تا ۵ شمارش همین کار را با پای چپ انجام دهید.سپس بر روی شکم بخوابید و همین ورزش را تکرار بکنید.


ب»کشش باسن


سعی کنید که به پشت بخوابید و سپس زانوهایتان را تا سینه بالا آورده و آن‌ها را با دست بگیرید و بکشید.در همان لحظه از طریق دهان بازدهم داشته باشید و تلاش کنید تا ماهیچه‌های شکم را به داخل بکشید. در حالی که پا‌ها را صاف نگه می دارید نفس بکشید و هوا را از طریق بینی به داخل ریه وارد کنید.


2-تغذیه مناسب و کافی داشته باشید


مقدار و نوع غذا‌هایی که میل می کنید بر روی قد، رشد و سلامت شما تاثیرگذار است. برای دریافت کردن مقدار کافی پروتئین و سایر مواد مغذی مهم، روزانه باید گروه‌های غذایی مختلف و منابع غذایی گوناگون را در برنامه غذایی خود بگنجانید.


غذا‌های نشاسته‌ای مثل سیب زمینی تنوری، نان و مربا، اسپاگتی یا غلات آماده مصرف انتخاب‌های مناسبی می باشند ولی غذا‌هایی که مقدار قند یا شکر زیادی دارند مناسب اینکار نمی باشند.

سعی بکنید در هر وعده غذا، بیش از حد نخورید. پیشنهاد می کنیم تعداد وعده‌های غذا را در روز به حدود ۵ وعده رسانده و حجم هر وعده را کم کنید.

پروتئین‌های زود جذب و با کیفیت بالا مثل شیر، ماست، پنیر و مرغ یا ماهی مصرف بفرمایید.

استخوان‌های شما برای رشد نیاز به کلسیم، فسفر، منیزیم، ید، ویتامین A داشته و عضلات نیز برای رشد به پروتئین و کربوهیدارت نیازمند هستند. بنابراین برای بلند شدن قد و رشد استخوان‌ها و عضلات، رژیم معمول شما باید غنی از مواد مغذی و سالم زیر باشد:

تفاوت سروتونین و دوپامین مطلب مرتبط تفاوت سروتونین و دوپامین

کلسیم که در شیر و لبنیات، بادام و قندق، کنجد، کلم، اسفناج و بامیه موجود است.

فسفر که در گوشت قرمز، مکیان، ماهی، زرده تخم مرغ، لوبیا‌های خشک، آجیل، غلات، غلات کامل، نخود سبز، ذرت، شکلات و دانه‌ها به وفور یافت می شود.

منیزیم که در سبزی‌های با برگ سبز تیره مثل اسفناج همچنین مغزها، دانه‌ها و برخی غلات کامل وجود دارد.

غذا‌های دریای تامین کننده خوب ید بوده و در کشور ما ضروری است که در مواردی که نیاز به مصرف نمک می باشد، از نمک یددار استفاده بشود.

جگر به خصوص کبد ماهی، کره، هویج، سبزی‌های برگ سبز تیره و زرد رنگ منابع بسیار خوب ویتامین A می باشند .

پروتئین‌ها در گروه گوشت و لبنیات به وفور یافت می شوند.

کربوهیدرات در غذا‌های نشاسته‌ای مانند برنج، نان، سیب‌زمینی، ذرت و سایر غلات وحبوبات و نیز در برخی میوه‌ها پیدا می شوند ولی برای اجتناب از دریافت زیاد انرژی باید از مصرف بیش از حد کربوهیدرات خودداری کنید.

توصیه می کنیم که شب‌ها بعد از غذا خوردن حداقل ۲ ساعت استراحت بفرمایید، سپس برای خوابیدن آماده بشوید.


سلامت نیوز|برترینها

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده