مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علل سرد شدن روابط زوجین

علل سرد شدن روابط زوجین

باسلام

علل سرد شدن روابط چیست؟

دلایل سرد شدن رابطه میان زوجین محدود به یک زمان و یک زوج نمی‌شود. هر رابطه ای دارای اشکال مختلفی است که عدم توجه به هر کدام از این ابعاد و اشکال می‌تواند باعث سردی رابطه شود. متاسفانه در اغلب ازدواج‌ها، مدت زیادی نمیگذرد که هیجان اولیه جای خود را به عادی شدن رابطه و گاهی جنگ و دعوا می‌دهد. شاید شما هم برای شروع رابطه و ازدواج تلاش زیادی کرده باشید، اما بعد از رسیدن به آن دیگر دست از تلاش و کوشش برداشته و تنها توقع خوب بودن رابطه را داشته باشید. آگاهی از علل سرد شدن روابط زناشویی به شما کمک می‌کند تا ریشه مشکلات خود را تشخیص داده و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. 


چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

» چرا یک رابطه سرد می‌شود؟

هر شعله ای روزی خاموش می شود اما اگر از آن مراقبت کنید، می‌تواند هزار سال روشن بماند. برخی از علل سرد شدن روابط زناشویی به شرح زیر است:


1-مشکلات زندگی

مشکلات اقتصادی، دخالت خانواده‌ همسر، عدم سازش زن و شوهر، شرایط خاص زندگی و... در سرد شدن رابطه زناشویی تاثیر می‌گذارند. با این حال بسیارند زوج هایی که با وجود چنین مشکلاتی باز هم رابطه زناشویی خوبی دارند. به هیچ وجه مشکلات زندگی روزمره را وارد رابطه خود با همسرتان نکنید و همیشه مشکلات را در خانه رها کنید چراکه شما و همسرتان لایق آرامش و آسایش هستید.


2- عدم شناخت کافی

ممکن است مدتی بعد از ازدواج، بفهمید همسر شما آن کسی نیست که قبل از ازدواج می‌خواستید و زندگی زناشویی نیز چیزی نیست که رویای آن را در سرتان داشتید. در این شرایط شوکه خواهید شد و احتمالا به پایان رابطه فکر می کنید. حتما در صورت بروز چنین اتفاقی، قبل از تصمیم گیری به مشاور خانواده مراجعه کنید و سرخود تصمیم نگیرید.


3- توقعات نا به جا

توقعات بیش از حد و یا برعکس، کمتر از حد زن و شوهر از یکدیگر، می‌تواند باعث تخریب روحیه و بروز اختلاف میان زوجین شود. این توقعات از کوچکترین مسائل مثل نحوه لباس پوشیدن و اندام همسر گرفته تا باورها و ارزش‌های آنان متغیر است.


4- مشکلات روحی و روانی

افسردگی، اضطراب و دیگر مشکلات مشابه از بیشترین مشکلاتی است که عملکرد فرد را در زندگی و روابط بین زوج ها مختل می‌کند. طبیعتا این مشکل ها تاثیر بسیار بدی بر روابط زوج می‌گذارد. برای حل این مشکلات در این زمینه، به پزشک مراجعه بفرمایید یا از 

روش هایی که بلدید سعی کنید این مسائل را حل کنید.


5- دور بودن از هم

دور بودن زیادی زوج از هم به دلیل ساعات کاری بیش از اندازه یا هر دلیل دیگری، مخرب می‌باشد. کنار هم بودن یکی از اصل های حفظ علاقه و دلبستگی زن و شوهر می باشد. یادگیری روش های مدیریت زمان به شما در داشتن زمان بیشتر برای کنار همسرتان بودن، کمک خواهد کرد.


6- رفتارهای اشتباه

عدم توانایی در معذرت خواهی، عدم پذیرش اشتباه، عدم ابراز علاقه، غرور و لجبازی و گاهی خشونت خانگی، انتقاد زیاد، حسادت، قضاوت، بی احترامی و بد دهنی و... همه اینها از علل سرد شدن رابطه بین زوجین است. اگر لحظه‌ای فکر کردید که ابراز عشق و محبت به همسرتان، باعث کسر شأن شما میشود و یا اصطلاحا به همسرتان بیش از حد رو داده اید، بهتر است درباره اصول صحیح ارتباط درست با همسر آگاهی بیشتری کسب کنید. 


7- عدم برخورداری از اعتماد به نفس کافی

نداشتن اعتماد به نفس و داشتن تصویر ذهنی نامناسب از بدن خودتان باعث می‌شود که شما در طول رابطه خود با همسرتان دائماً خود را پایین بیاورید و مضطرب شوید و به جای حضور در لحظه و لذت بردن از زندگی و رابطه خود، با جسم خود درگیری ذهنی داشته باشید. زایمان یکی از چیزهایی است که نگرش زن را نسبت به خودش تغییر می‌دهد. 


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان
8-سرزنشگری و انتقاد 

اگر شما در طول روز دائماً همسر خود را سرزنش کرده و از او انتقاد می کنید و یا او را به خاطر هر کاری شماتت و سرزنش می‌کنید، به احتمال زیاد این امر به رابطه شما با او تاثیر بسیار بدی خواهد گذاشت. در این شرایط مرد/زن به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و همین با افزایش اضطراب‌ درونی، به مرور زمان او را نسبت به ادامه رابطه بی‌میل خواهد کرد.


منبع : هنر زندگی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده