بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه در خودمان انگیزه ایجاد کنیم؟

چگونه در خودمان انگیزه ایجاد کنیم؟

اگر بدنبال ایجاد انگیزه در خود هستید مطلب زیر را بخوانید

باسلام

باچند روش در خدمت شما عزیزان هستیم برای ایجاد انگیزه در خود !

چگونه در خودمان انگیزه ایجاد کنیم؟

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟


1-دائما اینکار را ادامه دهید

همانطور که نمی‌شود با یک بار حمام رفتن و نظافت داشتن، برای همیشه تمیز بود با یک بار انگیزه ایجاد کردن هم نمی‌توان تا ابد انگیزه داشت، نمی توانیم یکبار غذا بخوریم و تا آخر هفته سیر باشیم! نمی توانیم یکبار دستشویی برویم و تا یک هفته دیگر نیازی به آن نداشته باشیم ! اینها نیاز های جسمانی ما هستند و ما حسابی به جسممان می رسیم اما به روحمان چی؟ روح ما به غذا نیاز دارد. او درست مثل جسم ،نیاز دارد که هفته ای یکبار یا چند بار تمیز یا تخلیه شود. غذای روح ما چیست؟ چه چیزی باعث تخلیه انرژی های منفی می شود؟ چکار کنیم تا روحمان نمیرد؟ هر روز یا حداقل هر چند روز یکبار باید برای خودمان انگیزه ایجاد کنیم. مراقبه کنیم و یا نماز و دعا بخوانیم، از خدا طلب بخشش کنیم تا روحمان پاک شود. روزانه شاید صدها یا هزاران فکر و خیال متفاوت به سراغ ما می آید و جالب است بدانید که هر کدام از این تفکرات انرژی خاصی دارد و هرکدام یا باعث بوجود آمدن انرژی در ما می شود یا باعث از بین رفتن آن! اتومبیل وقتی بنزینش تمام شود خاموش می شود و ما متوجه تمام شدن بنزینش می شویم اما در مورد روحمان ،کار آنجا مشکل می شود که ما اصلا متوجه از بین رفتن انگیزه و انرژی درونمان نیستیم و اجازه می دهیم این تفکرات منفی و ناامید کننده و یا اخبار و هرچیز منفی دیگری هرطور که دلشان می خواهد ما را ناامید کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که روزانه با هیچ خبر منفی، آهنگ غمگین و هر چیزی که باعث ناامیدی است، روبرو نمی شود. همه ما حداقل روزی یکبار اخبار جنگ، گرانی، اعتراضات و غیره را می‌شنویم یا خاطرات تلخ گذشته یا ترس از آینده به سراغمان می آید که همه اینها باعث از بین رفتن انگیزه و انرژی ما می‌شوند

 حال اگر ما هدف خاصی داریم که برایمان ارزش دارد باید روزانه یک یا چند بار برای آن در خودمان انگیزه ایجاد کنیم. فرض کنید گلی کاشته اید ، اگر چند روز خوب به آن آب و کود بدهید و ناگهان آب دادن را برای 10 هفته رها کنید آیا گل شما رشد خواهد کرد؟ یا خشک می شود؟ روح مثل گل نرم و نازک است ، اگر به آن نرسید ، ممکن است بمیرد.

2-هدف داشته باشید 

اگر هدف نداشته باشید دیگر انگیزه داشتن یا نداشتن فرقی ندارد اگر شما نخواهید با ماشین جایی بروید دیگر مهم نیست که بنزین داشته باشد یا نداشته باشد.

 به عبارتی انگیزه زمانی مهم است که هدفی داشته باشید، دلیل داشته باشید یا به چیزی نیاز داشته باشید و البته هر هدف و تمایلی در شما ایجاد انگیزه نمی کند هدفتان باید بزرگ و چالش برانگیز باشد تا اگر به آن دست یافتید مورد تشویق دیگران یا حداقل خودتان قرار بگیرید وگرنه هدفی مثل گذاشتن زباله ها در کوچه چه انگیزشی ایجاد می‌کند؟ هدفی بزرگ مثل موفق شدن در یک آزمون سخت یا چند برابر کردن حقوقی یا خواندن 100 کتاب فلسفی یا غیره که شما را از شخصی به شخص دیگر تبدیل کند.

هدف داشتن همان چیزی است که ما را از دیگران جدا می کند ، متفاوت می کند و آن زمان است که مفهوم داریم چرا که ما آن زمان زندگی می کنیم ! 

حیوانات را ببینید ! آنها عقل و شعور انسانی را ندارند اما حتی آنها هم هدف دارند. هدف آنها زنده ماندن است و حتی گاهی حیواناتی مثل شیر ها را میبینیم که برای هدایت و رهبری گروهش با دیگر شیرها می جنگد ! هیچکس دوست ندارد از حیوانات کمتر باشد 

انسان به خودی خود نیازها و غرایز خاصی دارد در نتیجه بصورت غریزی هدفمند است. نیازهایی مثل خوراک،پوشاک و مسکن همان هایی هستند که انسان را بصورت غریزی هدفمند می کند تا برای زنده ماندن بجنگد اما اینها اهداف مادی هستند و انگیزه چندانی در ما ایجاد نمی کند ! اما اهدافی هستند که به آنها اهداف والا بگوییم بهتر است . مثل اهدافی که اگر به آنها دست بیابیم زندگی دیگران راحت تر میشود و دنیا را تغییر می دهد مثل اهداف بیل گیتس!

همانطور که می بینید زندگی ما بخاطر اهداف او خیلی آسان تر شد.

این اهداف انگیزه زیادی در ما ایجاد می کند . و باعث حرکت ما به سوی قله های کمال و برتری می شود و همچنین باعث آسایش و راحتی دیگران نیز خواهد شد.


چگونه در خودمان انگیزه ایجاد کنیم؟

3-تلاش بهترین باشید

تنها کسانی وارد بهترین دانشگاه ها میشوند کهددر کنکور بهترین بوده باشند . کسانی در اداره پذیرفته می شوند که در کارشان از بقیه 

حرفه ای تر باشند . اگر ما بخواهیم بهترین باشیم پس باید چندبرابر کار کنیم و در نتیجه انگیزه بیشتری خواهیم داشت.

مقایسه خود با دیگران یعنی مقایسه باطن خود با ظاهر زندگی دیگران کار غلط و ناامید کننده ای است و منظور از اینکه سعی کنید بهترین باشید این است که نسبت به روز گذشته خود بهتر باشید 

اگر دیروز 12 ساعت خوابیدید امروز آن را 11 ساعت کاهش دهید اگر روز گذشته 5 دقیقه ورزش کردید امروز 10 دقیقه ورزش کنید. اگر دیروز 2 ساعت درس خواندید ، امروز 3 ساعت بخوانید و اگر دیروز 5 ساعت کار کردید، امروز 6 ساعت کار کنید .

خلاصه که بهتر و بهتر شوید و آمار پیشرفتتان را بالا ببرید 

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

من به شما قول میدهم که اگر خودتان را با دیگران مقایسه کنید ، خیلی زود به یک شخص حسود تبدیل می شوید و یا شکست خواهید خورد اما بجایش نیز به شما تضمین می دهم که اگر روزانه 10 درصد از روز گذشته بهتر شوید ، در عرض یکماه عملکردی حداقل 4 برابر بهتر خواهید داشت.

البته دوستان عزیز مواظب باشید که جَوگیر نشوید و آهسته و پیوسته حرکت کنید .

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود 

رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود 


4-محیط اطراف را آماده کنید 

میزتان را مرتب کنید ، از تخت خواب دور باشید ، آهنگ های غمگین گوش ندهید ، از مکانی که غیبت می شود دوری کنید چرا که زمانی که غیبت می کنند از بدی های دیگران گفته می شود و این بدی ها در ضمیرناخود آگاه ما لانه می کند و در انگیزه ما تاثیر می گذارد .

ما خودمان به اندازه کافی مشکل داریم و دیگر نیازی به مشکلات و بدی های دیگران نداریم. اینکار همچنین باعث می شود در حین کار کردن دائما فکرمان برود سراغ کارهای دیگران و مزاحم کارمان شود .

از جملات انگیزشی استفاده کنید و آنها را روی کاغری بنویسید و در جایی بگذارید که آنها را ببینید و یا آنها را بگذارید روی پس زمینه تلفن همراه تا هربار که گوشی بدستتان می گیرید آنها را ببینید .

اگر قصد مطالعه دارید در محیطی آرام و بدون مزاحم بنشینید و گوشی تلفن را خاموش کنید و خلاصه که موانع موجود را شناسایی و آنها را رفع کنید .


5-ورزش


ورزش کردن باعث ایجاد اندروفین در بدن ما می شود که آن هم باعث ایجاد اعتماد به نفس است و اعتماد به نفس داشتن خودش باعث ایجاد انگیزه است. همچنین ورزش کردن باعث خون رسانی بهتر به اندام ها و مغز می شود که باعث ایجاد انرژی بهتر و در نتیجه انگیزه است .

6-به خودتان هدیه بدهید

ما اگر نیز بعد از انجام موفقیت آمیز کارها به خودمان هدیه ای هرچند کوچک مثل شکلات و یا بازی کردن با گوشی همراه ،بدهیم و برای هر باری که از انجام آن کار سر باز میزنیم ،خودمان را تنبیه کنیم، ذهنمان پس از مدتی برای انجام آن کار ترغیب می شود و یا از اشتباه پرهیز می کند 



امیدوارم این مطلب گامی هرچند کوچک در زندگی شما بردارد و گامی مثبت باشد برای شما .

باتشکر







فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده