بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ویژگی های یک خواستگار خوب

ویژگی های یک خواستگار خوب

ویژگی های خواستگار مناسب کدام است؟

باسلام


معیار انتخاب، برای همه افراد یکسان نیست اما معیارهای خاصی وجود دارد که می توانیم با کمک آن ها یک خواستگار خوب را از یک خواستگار بد تشخیص دهیم و بفهمیم که خواستگارمان، می تواند واقعا زوج و تکمیل کننده مناسبی باشد یا نه؟

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


1-شخصی که تبعیض جنسیتی قائل می شود بدرد نمی خورد


به رفتار و کردار و نحوه صحبت کردن داماد با مادر و خواهرش و سایر خانم ها دقت کنید ، آیا حرف های مادر و خواهرش را قبول ندارد چون آنها زن هستند؟ آیا احساس می کنید که داماد سعی می کند عقاید خودش را به خانم ها بقبولاند و حرف های آنها را قبول ندارد؟ این فرد بدرد زندگی نمی خورد، کسی که به مادر خودش احترام نمی گذارد احتمالا با همسرش هم همین رفتار را خواهد داشت 


2-آیا داماد حامی شماست؟

ببینید که او در صحبت هایش فقط به فکر خودش است یا در مورد خواسته ها و نیازهای شما هم صحبت می کند!

مردی که در جلسه خواستگاری و همین اول کاری فقط از خودش و نیازهای خودش می گوید، نمیتواند در شرایط بحرانی حامی مناسبی برای شما باشد! اگر احساس کردید که او راز نگهدار نیست و از بدی ها و اشکالات دیگران برای شما می گوید ، ممکن است بعدها رازها و مشکلات شما را نیز برای خانواده و یا حتی دوستانش تعریف کند و به شما آسیب روحی برساند.


3-پدرتان چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده است

پدرتان چند ویژگی دارد که شما ندارید . اول اینکه او خودش مرد است و از احساسات و نیازهای مردها بهتر از شما خبر دارد 

دوم: او با مردها و پسرهای بیشتری معاشرت داشته و مردها را بهتر از شما می شناسد 

سوم اینکه او بیشتر از خود شما، دلسوز شماست 

پس حتما ببینید که پدرتان و یا حتی برادرتان در مورد داماد چه نظری دارند ، بعد از آن نوبت مادرتان است چرا که آنها دخترشان را که سالها برایش زحمت کشیده اند ، دو دوستی تقدیم دیگران نمی کنند!


4-مسئولیت پذیر است

ممکن است شازده داماد پولدار نباشد اما احساس می کنید که مسئولیت پذیر است و انگیزه کار دارد، می توانید روی او حساب باز کنید. ولی اگر فهمیدید که تنبل است و حس و حال کار را ندارد و اشتیاقی به آینده و به شما ندارد،خسیس است و حاضر نیست مسئولیت مخارج را برعهده بگیرد و یا دمدمی مزاج است و در کل مسئولیت پذیر نیست ،مورد مناسبی نمی باشد!

 

5- ببینید رفتارش چگونه است

هنگامی در خلوت به سر می برید رفتار او با شما چگونه است آیا دائما در پی بحث و جدل و یا به دنبال گفتن حرف های نیش دار و تلخ و گزنده به شماست و یا اینکه شما را در چشم دیگران تحقیر می کند، اگر اینطور است از این ازدواج صرف نظر کنید زیرا مهم ترین ملاک ازدواج این است که با خود شما درست رفتارکند ، همچنین شما باید به نحوه رفتار او با دیگران نیزدقت کنید.


 6-نظرات و عقاید

ببینید که عقاید و نظرات آقا داماد در مورد چیز های مختلف چگونه است و چه نظری راجع به آنها دارد و سپس آن عقاید را به نظرات خود تطبیق دهید و اگر با هم تفاهم نداشتید و فکر می کنید در آینده به مشکل برخورد می کنید ، همین اول کار او را رد کنید 


چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟
7-اخلاق 

چند ماهی که از ازدواج بگذرد ، شاید 70 درصد مواردی که قبلا برایتان اهمیت داشتند از بین بروند و فقط اخلاق همسرتان برایتان اهمیت داشته باشد ، پس از همین ابتدا اگر فکر می کنید که داماد بداخلاق است او را رد کنید 


8-خدا 

مهم ترین اصل، همین مورد است ! مردی که باخدا باشد و بشود که به او صفت باخدا بودن را داد در همه زمینه ها کارش درست است و انصاف دارد ، این چنین مردی اگر واقعا باخدا باشد ، سعی می کند با همسرش مهربان باشد، خشم خود را کنترل کند، آسایش خانوداه برایش اهمیت دارد و خلاصه برای ازدواج مناسب است.


9- ببینید خانواده اش چگونه خانواده ای هستند


اگر فکر می کنید نمی توانید خانواده همسر آینده تان را دوست داشته باشید، مطمئن باشید در آینده به مشکل برمی خورید.

اما اگر شرایط به گونه ای است که می توانید برخی ناملایمات و برخی از اخلاق های خانواده همسر آینده تان را تحمل کنید، پس می توانید به ازدواج با فرد مورد علاقه تان ازدواج کنید.


10-اولویت ها

بهتر است فردی را انتخاب کنید که تا اندازه ای با خواست های شما موافق باشد.

اولویت های مهم خودتان را برای او بگویید و نظر او را در مورد اولویت هایتان بپرسید اگر مخالف شماست ،احتمالا بعدا به اشکال برخواهید خورد.


ازدواج امری مهم است .بحث عمری زندگی است پس سعی کنید با تحقیق مناسب و تفکر و آینده نگری همسرتان را انتخاب کنید !

باتشکر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده