بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه دیگران را به خودمان علاقه مند کنیم؟

چگونه دیگران را به خودمان علاقه مند کنیم؟


قرار است در مورد راه نفوذ در دیگران برگرفته از کتاب دیل کارنگی صحبت کنیم

باسلام

هیچکس بدش نمی آید که دیگران او را دوست داشته باشند و مورد توجه باشد! گاهی افرادی را در خانواده یا جاهای دیگر می بینیم که در مرکز توجه هستند و همه آنها را دوست دارند،حضور آنها دلگرمی و باعث خوشحالی است ، شاید شما هم دوست داشته باشید مثل آنها باشید. خوشبختانه این امر امکان پذیر است و راه های مخصوص به خودش را دارد اما توجه کنید که نیاز نیست همه را راضی نگه بدارید!

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


1-انتقاد کردن را کنار بگذارید 


انتقاد کردن زمانی درست و خوب است که مصلحت و آبرویی پشت آن باشد و با این کار از یک خطای بزرگ جلوگیری شود 

اما برخی نسبتا به همه چیز وسواس دارند و از همه چیز ایراد می گیرند ، این اصلا خوب نیست چرا که هیچکس از مورد انتقاد بودن خوشش نمی آید بخصوص اگر در جمع باشید چرا که اگر از کسی انتقاد کنید او نیز حالت دفاعی به خود می گیرد و این ممکن است باعث کدورت بین شما و او شود و اینگونه شاهدان نیز از شما ناراحت می شوند.به عبارتی ما بیشتر از آنکه نیازمند انتقاد باشیم،تشنه تایید هستیم .

اسکینر، روانشناس معروف با آزمایشاتش روی حیوانات به ما ثابت کرد که جانوران بصورت غریزی با پاداش گرفتن بهتر کاری را انجام می دهند تا انتقاد و تنبیه ! انتقاد ممکن است دشمن آفرین باشد پس اگر فکر می کنید که اهل انتقاد کردن هستید آن را کنار بگذارید و سعی کنید با لحن خوشایند با خویشان و اطرافیانتان صحبت کنید تا آنها را به خود جذب کنید .

پس یادتان باشد که انسان ها بیشتر از آنکه منطقی باشند احساساتی هستند و انتقاد این احساست و غرورشان را جریحه دار می کند و این خوب نیست !


2-کاری کنید که دیگران احساس بزرگ بودن کنند 


یکی از مهمترین نیازهای انسان که معمولا هم ارضا

نمی شود ، نیاز به احساس بزرگ و مهم بودن است. انسان نیازهای گوناگونی مثل غذا،پوشاک،مسکن،جنسی و ... دارد اما همه اینها کم و بیش حل و فصل می شود اما یک نیاز اجتماعی مهم که در حد خوراک و پوشاک اهمیت دارد همین احساس به مهم بودن هست که متاسفانه خیلی کم مردم میتوانند آنرا براورده کنند ، حال اگر شما باکلام و رفتارتان بتوانید آنرا برای دیگران برآورده کنید ، مورد توجه آنها قرار می گیرید و در نبود شما احساس کمبود می کنند !

پس سعی کنید صمیمانه و بدور از چاپلوسی و تمجید غیر واقعی کاری کنید که دیگران احساس اهمیت کنند البته مواظب باشید که در این مسیر اعتماد به نفس خودتان را تخریب نکنید و به چاپلوسی نیز نزدیک نشوید که نه تنها فایده ندارند بلکه ضرر هم دارند .


3-نوع دوست باشید 


کمتر از دوماه طول میکشد تا دوستان زیادی پیدا کنید اگر به دیگران علاقه نشان دهید و دوستشان بدارید البته باز هم تاکید میکنم که با تملق و چاپلوسی فقط عمر خود را تلف می کنید و نتایج بدتری نیز دریافت می کنید 

کسی که به هم نوع خود علاقه ندارد هم مشکلات در زندگی خودش پیدا می شود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می کند و این باعث می شود دیگران از او دور شوند و او را دوست نداشته باشند

فرقی ندارد چه جایگاهی داریم کارگر یا کارمند یا پادشاه !

اگر دیگران را دوست نداشته باشیم،دیگران نیز ما را دوست ندارند برای مثال اگر نویسنده مخاطبانش را دوست نداشته باشد،مخاطبنش نیز نوشته های او را

نمی پسندند.البته این ابزار علاقه نباید از روی ریا و دورویی باشد! واقعا این کار را انجام بدهید و دیگران را دوست داشته باشید و این را کلامی و عملی به دیگران بگویید و نشان دهید .

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟


4-لبخند بزنید


از کوزه همان برون تراود که در اوست ! آنچه که روی صورتتان است از درونتان خبر می دهد اگر اخم کنید، این اخم از خشم و ناراحتی درونی شما می گوید و اگر لبخند بزنید ، این لبخند از مهربانی و شادی درونی شما صحبت می کند 

لبخند زدن نیروی زیادی دارد و به علاوه شما را نیز زیباتر نشان می دهد حال بک سوال! مردم به یک فرد اخمو و ناراحت بیشتر نزدیک می شوند یا یک شخص خوشحال و مهربان؟ 

اگر دوست دارید که دیگران از دیدن شما خوشحال شوند باید از دیدن آنها خوشحال شوید و این را به آنها نشان دهید و بخندید و لبخند بزنید و با روی خوش با آنها صحبت کنید چرا که مردم ذاتا بدنبال خوشحالی و شادی هستند و اگر این در چهره شما باشد پس به شما جذب می شوند ! 


5-شنونده خوبی باشید


یک نسخه خوب برای مورد تنفر قرار گرفتن وجود دارد و آن این است که دائما از خودتان صحبت کنید و به حرف دیگران گوش ندهید 

چه کسی از یک فرد از خود راضی که توجه ای به دیگران ندارد خوشش می آید؟ وقتی کسی صحبت می کند و شما وسط حرف هایش می پرید و اجازه صحبت به او را نمی دهید در واقع دارید نسخه متنفر شدن او را نسبت به خودتان را می پیچید 

چرا که با این کار حتی بصورت ناخودآگاه به او میفهمانید که حرف هایش بی اهمیت است و برای شما مهم نیست و هیچکس دوست ندارد بی اهمیت جلوه داده شود !

این بی توجهی به دیگران و عدم اجازه به آنها نشان از تربیت غلط دارد و ربطی به تحصیلات دانشگاهی نیز ندارد ، اجازه بدهید دیگران از خودشان و دستاوردهایشان و کارهایشان و ... صحبت کنند و توجه کنید که مردم به مشکلات شما اهمیتی نمی دهند و اگر شما می خواهید در دیگران نفوذ کنید اجازه بدهید آنها از مشکلات خودشان بگویند.


این 5 مورد تنها گوشه ای از راه هایی بود که می توان در دیگران علاقه ایجاد کرد ، راه های دیگری مثل رازدار بودن و قابل اعتماد بودن،صحبت کردن در مورد علاقه مندی های دیگران،دوری کردن از مجادله و بحث و دعوا،احترام گذاشتن به نظرات دیگران ، دیدن مسائل از نظر دیگران و ... وجود دارد که می تواند در این امر به شما کمک کنند اما مواظب باشید که بال و پر اضافی به کسی ندهید و اعتماد به نفس خود را نیز حفظ کنید و در منجلاب چاپلوسی و دروغ نیفتید که نتایج برعکس می شود !


امیدوارم این مطلب گامی مثبت، هرچند کوچک در زندگی شما باشد 

باتشکر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده