مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برای نگهداشتن روابطتان، این عادات را حذف کنید

برای نگهداشتن روابطتان، این عادات را حذف کنید


عادت های بد که روابط را خراب می کنند


یک رابطه سالم مبتنی بر تعهد ، احترام و ارتباط است. اما عادات خطرناکی وجود دارند که می توانند عشق و رابطه را از بین ببرند. 

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

 عشق و یا آنچه که به نام عشق می شناسیم، می تواند در بدو تولد، بمیرد ، و بیشتر مردم نمی دانند که بعضی از عادت های بد آنهاست که مستقیماً عشق را از بین می برد. احساسی که ما آن را عشق می نامیم مانند بذر تازه جوانه زده است و برای رشد، به تغذیه و آب نیاز دارد. شما باید از آن مراقبت کنید و برای آن وقت بگذارید و برای رسیدن به آن، تلاش کنید. فقط از این طریق می توان آن را سالم رشد داد.


بنابراین اگر عاشق کسی هستید ، ممکن است بخواهید درباره چیزهایی که عشقتان را از بین می برد، چیزهایی بدانید. 

یک رابطه خوب، رابطه ای است که در آن، هر دو نفر متعهد باشند و برای نگه داشتن عقد و قراردادشان، تلاش کنند. افرادی که آرزوی زندگی مشترک دارند ، باید به یکدیگر احترام بگذارند. برای برطرف کردن مشکلات تلاش کنند. آنها باید بیشتر اوقات غرور خود را کنار بگذارند.


سالم نگهداشتن رابطه یک کار مشترک بوده و هردو باید در آن سهیم باشند. شما همچنین باید مرزها را تعیین کنید و به این مرزها احترام بگذارید. اگر می خواهید یک رابطه متعادل و طولانی مدت داشته باشید ، این تنها راه است.

عادات بد:

1. حسادت

حسادت آزادی فرد را محدود می کند ، باعث ناامنی و ترس می شود. بنابراین ، یک رابطه سمی بوجود می آید.

احساس حسادت در واقع طبیعی است. ترس از دست دادن کسی که برای شما ارزش زیادی دارد قابل درک و منطقی است. اما اگر این احساس شدید شود و شروع به غیر معقول شدن کند، روی شریک زندگیتان تاثیر منفی می گذارد.


حسادت یک احساس شرافتمندانه نیست و عشق شما را به چیز دیگری تبدیل می کند. شما سعی می کنید همانطور که یک کودک شکمو از ظرف غذایش محافظت می کند ، از عشق خود محافظت کنید. علاوه بر این ، حسادت نشان می دهد زوج ها به یکدیگر اعتماد ندارند. در نتیجه ، دو مفهوم ، که برای رابطه ضروری هستند ، آسیب می بینند: اعتماد و احترام.

در موارد شدید ممکن است شرکا بخاطر حسادت ، بخواهند آزادی یکدیگر را محدود کنند. اگر به این روش عمل کنید، به روابط خود آسیب خواهید رساند.


2. معمولی کردن رابطه

روتین، بزرگترین دشمن روابط است. یک رابطه معمولی باعث دلزدگی شرکا می شود و در نتیجه احساسات ناخوشایندی مانند سرد مزاجی ایجاد می شود. این وضعیت باعث می شود ارتباطات از بین برود.

اگر به مواردی که به روتین روزانه تبدیل می شوند ، توجه نکنید ، حتی اگر طلاق هم نگیرید ، شروع به دور شدن از شریک زندگی خود خواهید کرد. شخصی که دوستش دارید می تواند شما را نادیده بگیرد و هیچ چیز بدتر از احساس تنها بودن ، با وجود شریکتان ،نیست. 

شما در ابتدا بذر عشقی کاشتید و حالا باید کاری کنید که رشد کند نه اینکه خشک شود.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

لیستی از چیزهایی را که برای خود و شریک زندگیتان میپسندید و برای آنها ارزش قائل هستید ، تهیه کنید . به عنوان مثال ، می توانید با هم به کلاس های یوگا ، پیلاتس و رقص بروید. علاوه بر این ، شما باید برای خودتان وقت بگذارید. به این ترتیب ، شما یکدیگر را از دست نخواهید داد و در کنار هم شادتر خواهید بود. می توانید تعطیلات را برای کنار هم بودن برنامه ریزی کرده و یکدیگر را غافلگیر کنید. از تخیل خود استفاده کنید و آتش عشق خود را دوباره زنده کنید.


3. صادق نبودن

تنها یک دروغ می تواند باعث ایجاد شک به تمام زندگیتان بشود. کافیست یکبار به همسرتان دروغ بگویید و او متوجه شود، بعد از آن متوجه خواهید شد که اعتماد او نسبت به شما از بین خواهد رفت و این یعنی شروع تخریب رابطه!

اعتماد ، سنگ بنای هر رابطه سالم است و خیانت و صادق نبودن در روابط ، اعتماد را به خطر می اندازد. همیشه سعی کنید حقیقت را با مهربانی بگویید ، حتی اگر می دانید که در نهایت می تواند مشکلی ایجاد کند. همیشه بهتر است صمیمانه و بدون ترس صادق باشید. باید عواقب دروغگویی را در نظر بگیرید. با دروغ گفتن ، اعتماد شریک زندگی خود را از بین خواهید برد 

میتوانید اینطور صادق باشید : " چون تو را دوست دارم، میخواهم با تو صادق باشم و ....(ماجرا را بیان کنید)

دروغ می تواند عشق را از بین ببرد . بنابراین هنگامی که به شریک زندگی تان دروغ گفتید ، ممکن است نسبت به حرف های گذشته نیز سوءظن پیدا کند.


4- انتقاد و شکایت

انتقاد اصلا درست نیست، هنگامی که شروع به انتقاد می کنید ، حتی اگر چیزی هم در دلتان نباشد، شریکتان را ناراحت خواهید کرد چراکه مستقیما به او گفته اید که او ناقص است.

انتقاد سبب می شود که شریک زندگیتان از خودش دفاع کند و این معمولا به مشاجره کشیده می شود و خشم و مشاجره هم کم کم عشق را بین خواهد برد.

بنابراین ، درست نیست انتظار داشته باشید که شریک زندگی شما همانطور که می خواهید، با شما رفتار کند. این انتظار غیر منطقی است و گاهی می تواند به حالتی سمی تبدیل شود. در عین حال اگر دائماً شکایت و انتقاد کنید ، رابطه شما آسیب دیده و مسموم خواهد شد. برقراری ارتباط بهترین راه است. 


5- خیانت

خیانت به اساسی ترین پایه های یک رابطه صدمه می زند. رابطه‌ای که اعتماد و احترام و شخصیت در آن آسیب دیده باشد سالم نیست.

 اگر فردی هستید که نمی تواند وفادار باشد ، باید سعی کنید که 

چشم ها و افکار خود را کنترل کنید و تمام فکر و ذکرتان، پیش همسرتان باشد

خیانت ممکن است نشانگر این باشد که در ارتباط با همسرتان مشکل دارید. با این حال ، شریک زندگی شما ممکن است این را نامردی تلقی کند ، و حتی بیشتر افراد خیانت را با خودخواهی مرتبط می دانند . بنابراین مهم نیست که چقدر مشتاق بخشیده شدن و ادامه دادن رابطه اول خود هستید ، شخص مقابل شما هرگز نمی تواند مانند گذشته در کنار شما باشد و به شما اعتماد کند .


اگر می خواهید از عشق خود محافظت کنید و روابط خود را حفظ کنید ، در دام لذت های گذرا نیفتید. آیا این لذت لحظه ای، ارزش آن را دارد تا خانواده شما را به خطر بیندازد؟

فریب خوردن یکی از بزرگترین ضربات برای کسانی است که معمولا خیانت می کنند. بنابراین قبل از انجام چنین اقدامی ، درباره احتمال خاتمه روابط موجود خود بیاندیشید.


رابطه خود را نکشید

وقتی واقعاً عاشق کسی هستید ، می خواهید همیشه آن را در کنار خود نگه دارید. با این حال ، شما باید به فردی که دوست دارید،احترام بگذارید در این صورت شریک زندگی شما به شما احترام می گذارد و اعتماد می کند. وفادار باشید تا او هم وفادار بماند و شما را دوست داشته باشد.

در نتیجه ، روابط مانند موجودات زنده ای هستند که شما باید از آنها محافظت کنید. شما باید رابطه خود را با عشق ، اعتماد ، احترام و هیجان پرورش دهید. سعی کنید عشقی را که شما را در کنار هم نگه می دارد ، حفظ کنید. 

موفق باشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده