بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی در مورد مطالعه

نکاتی در مورد مطالعه

نکاتی در باب مطالعه

با سلام

وقتی برای مطالعه، خود را آماده می کنید ، چگونه می توانید انبوهی از اطلاعات و مطالب کتابها را به ذهن خود منتقل کنید؟ شما باید عادات مطالعاتی خوبی ایجاد کنید. در ابتدا ، نیاز به کار و تلاش برای ایجاد این عادت ها دارید اما در مرحله بعد مطالعه راحت تر انجام می شود و نتایج بسیار مطلوبی خواهید گرفت.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان
1-وقت خود را مدیریت کنید .

 یک برنامه هفتگی تهیه کنید و وقت مشخصی را در هر روز به مطالعه اختصاص دهید. این می تواند یک ساعت یا حتی 5 ساعت در روز باشد. همچنین این کار ،نمرات شما را بهبود می دهد. میزان و ساعت مطالعه، بسته به اینکه دبیرستان یا دانشگاه هستید ، متفاوت است ، و همچنین بسته به نوع تحصیل نیز، متفاوت است. اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان به برنامه خود عمل می کنید اما نترسید از اینکه بعضی اوقات برنامه خود را ترک کنید تا برای امتحان روز آینده بیشتر مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که این طرح مطالعاتی واقع بینانه بوده و غیرممکن نباشد. 

شما باید فعالیتهای مدرسه ، کار و برنامه های خارج از برنامه را متعادل کنید. اگر واقعاً کلاسهای مدرسه وقت زیادی را میگیرد ، ممکن است بخواهید از یک فعالیت فوق برنامه انصراف دهید . وقت خود را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید: تحصیلات شما مهمترین چیز است زیرا پایه و اساس موفقیت آینده شماست. 

برای کلاس های دانشگاه باید ساعت هایی را که در هر کلاس وقت

می گذرانید را دسته بندی کنید که کلاس چقدر دشوار است و چند ساعت زمان برای آن، لازم است. به عنوان مثال ، اگر شما یک کلاس فیزیک 3 ساعته دارید که واقعاً سخت است ، بهتر است در هفته 9 ساعت مطالعه کنید (3*3 ساعت برای سختی زیاد). اگر دوره ادبیاتی دارید که مدت آن 3 ساعت است و بسیار سخت است ، ممکن است بخواهید 6 ساعت در هفته مطالعه کنید (2*3 ساعت برای دشواری متوسط).

2-عجله کن

 برای مطالعه و تنظیم متناسب وقت برای آن، در اولین فرصت اقدام کنید. برخی از مفاهیم یا کلاس ها به طور طبیعی و به راحتی در ذهن شما نفوذ می کنند ، بنابراین می توانید سریعتر آن ها را مطالعه کنید. سایر موارد ممکن است مطالعه شما را دو برابر طولانی تر کند. با سرعتی که احساس راحتی می کنید، درس بخوانید. اما هرچه سریعتر باشید بهتر است، پس باید تمرکز خود را با درس خواندن و مطالعه کردن تقویت کنید.

مطالعه در فواصل 20 دقیقه ای به شما کمک می کند تا اطلاعات را آسان تر نگه دارید. اگر آهسته تر درس می خوانید ، به یاد داشته باشید که به زمان بیشتری برای مطالعه نیاز خواهید داشت.

3-استراحت کافی داشته باشید.

 وقتی را در برنامه خود قرار دهید تا خواب کافی داشته باشید . 

هر شب خوب بخوابید و از زمان مطالعه خود، بهترین نتیجه را کسب کنید. این مخصوصا قبل از برگزاری آزمون خیل مهم است که خوب خوابیده باشید و استراجت کرده باشید. مطالعات نشان داده است که خواب با افزایش حافظه، در موفقیت آزمون تاثیرگذار است. بیدار ماندن در تمام طول شب مطالعه ممکن است ایده خوبی به نظر برسد ، اما میتواند توانایی مغز شما را کاهش دهد . اگر در طول ترم بصورت مستمر تحصیل کنید ، به هیچ وجه نیازی به چرت زدن نخواهید داشت و لازم نیست که قبل از آزمون بیداری و کم خوابی بکشید. داشتن یک خواب خوب شبانه به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشید. 

اگر علی رغم بهترین تلاش خود ، در بی خوابی به سر می برید ، قبل از مطالعه ، چرت کوتاهی بزنید . چرت خود را به 15-30 دقیقه محدود کنید. بعد از بیدار شدن از خواب ، کمی فعالیت های بدنی انجام دهید.

4-ذهن خود را از هر موضوعی که ربطی به موضوع مورد مطالعه شما ندارد ، پاک کنید

 اگر ذهنتان مشغول است ، لحظه ای صبر کنید تا قبل از شروع مطالعه ، راجع به آنچه فکر می کنید و احساسی که دارید ، بنویسید. این به شما کمک می کند تا ذهن خود را پاک کنید و تمام افکار خود را روی کار خود متمرکز کنید.

5-حواس پرتی های الکترونیکی را از بین ببرید.

 یکی از بدترین حواس پرتی برای مطالعه، دستگاه های الکترونیکی است. آنها به رسانه های اجتماعی وصل شده اند ، شما از طریق تلفن خود پیام دریافت می کنید و لپ تاپ شما به اینترنت متصل می شود. تلفن همراه خود را خاموش کنید یا آن را در کیف خود نگه دارید تا در صورت تماس با شما ، حواس شما پرت نشود. اگر می توانید ، لپ تاپ خود را باز نکنید و یا به اینترنت وصل نکنید. از شبکه های اجتماعی دور باشید و این به شما مربوط میشود که چگونه اینکار را انجام دهید ، اما هرطور که بلدید از شبکه های اجتماعی دوری کنید .

6-کلمه کلیدی 

هنگامی که در حال مطالعه هستید بهانه ها و افکار زیادی وجود دارد که تمرکز شما را بهم میریزند و سبب می شوند حتی برای یک ساعت از مطالعه باز بمانید . 

هرگاه در حال مطالعه بودید، در مورد آن موضوع خاص یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید و اگر حواستان پرت شد چندین بار آن کلمه را تکرار کنید. مثلا اگر در حال مطالعه در مورد بحث بندپایان هستید ، کلمه عنکبوت یا مورچه را انتخاب کنید و هرگاه حواستان پرت شد، چندبار پشت سرهم بگویید عنکبوت،عنکبوت،عنکبوت .... (بهتر است کمی بلند بگویید تا خودتان بتوانید بشنوید و زمزمه نکنید.)

البته توجه کنید که هیچ قانونی برای انتخاب کلمه کلیدی وجود ندارد و شما هرکلمه ای را می توانید انتخاب کنید. مثلا میتوانید خود کلمه « تمرکز »را انتخاب کنید تا حواستان جمع شود.

***

کارهای دیگری که به شما در مطالعه بهتر کمک میکند عبارتند از : 

»بهترین یادداشت را در کلاس درس بنویسید. (روی کاغذ کاهی ترجیحا)

»یادداشت ها را در خانه و همان شب بازنویسی کنید .

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

»مطالب را جالب کنید (به عنوان یک امتیاز بیشتر این یک تمرین  برای تقویت خلاقیت شما نیز موثر می باشد)

»ابتدا مطالب سخت را مطالعه کنید 

»جملات مهم را مطالعه کنید 

»یک گروه مطالعاتی داشته باشید (3-4 نفر باشید و باهم مطالعه کنید و مشکلات هم را حل کنید)

»توجه داشته باشید به احتمال زیاد این جملات که می گویند : درس بخوان تا به دانشگاه خوب بروی و پول در بیاوری یا جملات منطقی مثل این ، به شما انگیزه نمی دهند پس سعی کنید ، راهکار جالبی برای مطالعه پیدا کنید. 

باتشکر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده