بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 راه برتر برای درمان آکنه

10 راه برتر برای درمان آکنه

باسلام

از نوسانات هورمونی گرفته تا مشکلات ژنتیکی ، آکنه می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود و بدون شک آکنه یکی از مخوف ترین بیماری های پوستی، به ویژه در نوجوانان است.

در حالیکه ممکن است کرم ها و محصولات آرایشی مختلفی پیدا کنید که تولیدکننده ها ادعا می کنند طی چند هفته آکنه ها را از بین می برند ولی همه آنها کارایی ندارند. با توجه به اینکه گاهی مشکل ریشه در اعضای درونی بدن دارد، این کرم های موضعی فقط بصورت موقتی آکنه را درمان می کنند و پس از مدتی دوباره شاهد ظاهر شدن مجدد آکنه روی صورت خود یا در قسمت های دیگر خواهید بود. اما در اینجا نکات و ترفندهای ساده ای وجود دارد که ممکن است به شما در کاهش آکنه کمک کند .


1-آب بنوش!

افزایش جذب آب، یکی از بهترین راههای طبیعی برای پیشگیری و مقابله با آکنه است . به طور کلی آب تمایل به سم زدایی بدن دارد و با خلاص شدن از شر همه سموم، ممکن است باعث از بین رفتن آکنه شود . علاوه بر این ، محققان دریافته اند که افزایش میزان جذب آب می تواند باعث افزایش جریان خون در بدن و پوست شود و از این طریق سلامتی کلی از جمله سلامت پوست را تقویت می کند .

حتماً روزانه 7-8 لیوان آب یا مقدار مشابه مایعات به اشکال مختلف مانند آب میوه و سوپ میل کنید.


2-قدرت هویج

هویج که به دلیل دارا بودن بتا کاروتن و فیبر خود شناخته شده است ، برای همه کسانی که از شیوع آکنه رنج می برند ، باید این هویج را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. هویج همچنین سرشار از ویتامین A است که به سالم ماندن لایه محافظ خارجی پوست کمک می کند و تولید سبوم را کاهش می دهد که از این طریق به جلوگیری از فوران آکنه کمک می کند.(سبوم چیست؟ غدد سباسه غددی میکروسکوپی در پوست بوده که یک ماده روغنی/مومی به نام سبوم (چربی) تولید می‌کنند. این ماده برای ضدآب کردن پوست و مو پستانداران ترشح می‌شود.)

از همه بهتر ، موارد استفاده از هویج بسیار متنوع است. تقریباً در هر نوع غذای آماده می توانید آن را اضافه کنید.


3-لایه برداری کنید!

تجمع کثیفی و آهک در منافذ پوست نیز باعث ایجاد جوش و جوش و آکنه می شود ، به همین دلیل لایه برداری یکی دیگر از کارهای روزمره پوست است، که ضروری است ، به خصوص اگر شما فردی باشید که در طول روز مدت طولانی در بیرون از منزل بمانید. استفاده از یک لایه بردار طبیعی و ملایم باعث گردش خون در پوست و حفظ سلامتی آن می شود و همچنین به از بین بردن سلول های مرده پوست ، کثیفی و آهک هایی که احتمالاً منافذ آنها را مسدود کرده اند کمک می کند.


4-زردچوبه

زردچوبه یکی از اصلی ترین مواد غذایی در هند است و به دلیل رنگ زرد آن، شناخته شده است. زردچوبه یک ماده ضد باکتری فوق العاده نیز هست. زردچوبه همچنین حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که گفته می شود به کاهش التهاب بافت ها و قرمزی پوست مستعد آکنه کمک می کند. افزودن بیشتر این مواد به غذای شما می تواند به کاهش آکنه های تشدید شده کمک کند.


5-ورزش

ورزش فقط برای حفظ تناسب اندام نیست، فعالیت بدنی متوسط ​​

می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا ، چاقی و حتی جلوگیری از استرس کمک کند ، که این یک درمان طبیعی عالی برای کسانی است که از آکنه های مرتبط با استرس رنج می برند. همچنین ورزش برای بهبود گردش خون و کمک به سم زدایی بدن شناخته شده است ، به همین دلیل باید هرچقدر که می توانید به دنبال یک قدم زدن سریع بروید.


6-مسائل مربوط به قند

از شرایطی مانند چاقی گرفته تا قند خون بالا ، قند سفید که امروزه جزء جدانشدنی غذاهای ما است علت بسیاری از بیماری های ما از جمله آکنه، شناخته شده است. اعتقاد بر این است که قند مقصر بزرگی در برابر ظاهر شدن ناگهانی آکنه است زیرا باعث اختلال در فعالیت انسولین می شود و باعث می شود هورمونهای شما باعث تغییر رنگ و ایجاد آکنه شوند. به قندهای طبیعی مانند میوه های تازه بچسبید.

7-خواب کافی

چندین مطالعه تأیید کرده اند که عدم خواب کافی، باعث افزایش سطح استرس می شود که به نوبه خود باعث شیوع آکنه می شود. تصور می شود که خطر استرس روانی برای هر ساعت خواب که از دست می دهید ، تقریباً 14 درصد افزایش می یابد ، که جای نگرانی دارد. حتماً هر روز 8 ساعت بخوابید تا سلامتی و زیبایی خود را تضمین کنید

8-ضد آفتاب با SPF مناسب

اجازه ندهید هوای ابری شما را فریب دهد - اشعه ماوراء بنفش خورشید هنوز هم می تواند از درون ابرها نفوذ کند و با برخورد با پوست شما، ویرانی ایجاد کند. آفتاب همچنین تمایل به خشک کردن پوست دارد ، که می تواند التهاب را بدتر کند و آکنه ها و ضایعات پوستی را تشدید کند. بنابراین مطمئن شوید که هر روز قبل از قدم گذاشتن به بیرون ، ضد آفتاب می زنید.


9-پاک کن

یکی از بهترین راه های درمان آکنه که ناشی از تجمع خاک و آلاینده ها بر روی پوست است، تمیز کردن صورت شما است( بیش از دو بار در روز این کار را انجام دهید) از آرایش های سنگین گرفته تا آلودگی محیط زیست ، بسیاری از مواد در منافذ پوست جمع می شوند و به نقاط رشد آکنه تبدیل می شوند. بنابراین مطمئن شوید که حداقل از دو بار در روز از یک پاک کننده مناسب (غیر ترشح کننده) برای شستن صورت خود استفاده می کنید.


10-قدرت امگا 3


راه عالی دیگر برای مقابله با آکنه استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 است. تصور می شود چربی ها به کنترل تولید مولکولی کمک 

می کنند که تولید سبوم را افزایش می دهد و باعث ایجاد آکنه های التهابی می شود. افزودن غذاهای بیشتر حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو ، تخم کتان ، ماهی سالمون و گردو به رژیم غذایی شما می تواند به پاک کردن آکنه کمک کند.


منبع زبان اصلی :medindia.net

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده