بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از بیماران در منزل مراقبت کنیم؟

چگونه از بیماران در منزل مراقبت کنیم؟

باسلام

مراقبت از یک عزیز که بیمار است،می تواند استرس شما را تحت تأثیر قرار دهد. این می تواند از نظر عاطفی نیز شما را تحت تاثیر قرار دهد و باعث شود استرس شما رو به وخامت بگذارد. به همین ترتیب ، ممکن است برای مراقبت از شخص دیگر ، از نیازهای جسمی خود غافل شوید. همچنین ممکن است دریابید که از سلامتی خودتان غافل 

شده اید. زیرا می خواهید از عزیزان خود مراقبت کنید ، و اگر سلامتی شما از بین برود ، دیگر نمی توانید به بیمار کمک کنید. بنابراین، مراقبت از خود مهم است. همچنین ، از درخواست کمک نترسید ، زیرا این می تواند به شما کمک کند مقداری از بار را از روی دوش خودتان بردارید.

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟
1-اولویت ها را مشخص کنید.

در نظر بگیرید آنچه که شما را از مراقبت از خود باز می دارد را شناسایی کنید و سعی کنید با آن مقابله کنید چرا که سلامت شما مهمتر است .پس برای مراقبت از شخص بیمار و خودتان، بهتر است که بدانید چه چیزی مانع مراقبت از خودتان می شود. 

به عنوان مثال ، ممکن است شما برای رفع نیازهای خود، احساس خودخواهی کنید. با این حال ، اگر خودتان بیمار شوید ، چه توانی برای حفاظت و مراقبت از شخصی که از او مراقبت می کنید باقی میماند؟

شاید شما در درخواست کمک مشکل داشته باشید ، یعنی تمام مسئولیت مراقبت از شخص بیمار را بر عهده بگیرید. با این حال ، هر کس در مورد مراقبت از بیمارها، به کمک نیاز دارد ، بنابراین از درخواست کمک در هنگام نیاز، نترسید. به خودتان اجازه دهید که نیازهای خود را در اولویت قرار دهید ، تا بتوانید به عزیزتان کمک کنید.

2-احساسات خود را کنترل کنید.

 هر کسی در هنگام مراقبت از یک عزیز، طیف وسیعی از احساسات را تجربه می کند. گناه ، پشیمانی ، اندوه ، ناراحتی ، عصبانیت و اضطراب، همه این احساسات متداول هستند و شناخت و پذیرش آن احساسات بسیار مهم است. همچنین ایده خوبی است، پیدا کردن کسی که می توانید در مورد آن احساسات با او صحبت کنید ، کسی که حاضر است بدون قضاوت، به آنچه که بر شما می گذرد، گوش دهد. 

شما تا زمانی که آن عزیزتان بهبود پیدا کند و یا تا زمانی که در نزد شماست باید بتوانید روحیه ای قوی داشته باشید و در نظر داشته باشید که مراجعه به یک پزشک می تواند کار راه انداز باشد و به شما کمک کند.

3-اشخاصی که مثل شما از بیماران مراقبت می کنند را پیدا کنید.

 سایر مراقبین، یعنی کسانی که مثل شما بیماری در خانه دارند و از او مراقبت می کنند را پیدا کنید. دسترسی داشتن و گوش دادن به داستان های دیگران، می تواند باعث شود احساس بهتری داشته باشید. شما در این شرایط تنها نیستید. دیگران نیز وضعیتی مشابه وضعیت شما دارند و می توانند به شما کمک کنند. 

اگر وقت کافی برای رفتن به یک گروه حضوری ندارید ، یک نفر را آنلاین پیدا کنید. هروقت، وقت داشتید می توانید این کار را انجام دهید.

4-راهی برای استراحت پیدا کنید.

 شما باید هر روز کمی استراحت کنید و کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید. این باعث آرامش شما می شود. انجام این کار به شما کمک می کند سلامتی خود را حفظ کنید. به علاوه ، اگر آرام تر باشید ، مراقب بهتری خواهید بود. کافیست که چیز کوچکی را که از آن لذت می برید پیدا کنید و سعی کنید در طول روز با آن سرگرم شوید. 

 استراحت شما می تواند یک پیاده روی کوتاه خارج از منزل یا چند دقیقه موسیقی گوش دادن باشد. 

5-مدتی را با افرادی که از آنها لذت می برید سپری کنید.

 بعضی اوقات ، فقط لازم است که با دوستان خود وقت بگذرانید و بخندید و شاد باشید. اگر می توانید، سعی کنید استراحت کنید یا با دوستان یا خانواده خود بیرون بروید. به جای اینکه فقط یک مراقب همیشگی باشید ، می توانید کمی هم به خودتان برسید. کار شما باارزش و ستودنی است اما خودتان هم اهمیت دارید 

 6-محدودیت ها را تعیین کنید

 فقط خود شما می دانید که چه مقدار از وقتتان را می توانید به مراقبت های درمانی اختصاص دهید. این یعنی برای خود محدودیت قائل هستید. شما همچنین باید این محدودیت ها را با پزشکان ، پرستاران و مراقبان دیگر در میان بگذارید ، بنابراین آنها از زمانی که در آنجا حضور نخواهید داشت، آگاه هستند. 

7-خوب بخور

 در زمانی که همه چیز خارج از کنترل به نظر می رسد، ممکن است از توجه به عادت های غذایی و رژیم غذایی مناسب غافل شوید. ممکن است زیاد غذا نخورید ، یا ممکن است در نهایت به خوردن غذاهای بدردنخور بپردازید. هر دوی اینها بر شما فشار وارد می کنند. سعی کنید تا حد ممکن غذای سالم بخورید ، حتی اگر مجبور شوید بعضی اوقات غذا سفارش دهید یا به وعده های غذایی ساده مثل سالاد اکتفا کنید.به یاد داشته باشید پروتئین ها ، غلات کامل ، میوه و سبزیجات را در رژیم خود بگنجانید.

8-سعی کنید خواب کافی داشته باشید

خوابیدن در هنگام مراقبت از یک فرد محبوب و عزیز، می تواند دشوار باشد. ممکن است شما گاهی اوقات دچار کم خوابی شوید یا وظیفه مراقبت، ممکن است خواب شما را مختل کند. با این حال ، سعی کنید تا حد امکان بین 7 تا 9 ساعت بخوابید، حتی اگر نشد سعی کنید در بخش های کوچکتر این کار را انجام دهید مثلا ظهر 3 ساعت بخوابید و شب 4 ساعت. نداشتن خواب کافی می تواند سلامت شما را تحت تأثیر قرار دهد ، به علاوه این امر باعث می شود تا شما به عنوان یک مراقب، موثر واقع نشوید. 

9-برای ورزش وقت بگذارید. 

در حالی که مراقب یک دوست عزیز هستید، ورزش به شما در حفظ سلامتی کمک می کند. و به عنوان یک امتیاز اضافی ، ورزش می تواند سطح استرس شما را کاهش دهد. با این حال، هنگام مراقبت از کودک، این کار می تواند دشوار باشد، بنابراین باید روش هایی را برای ورزش در برنامه خود بگنجانید.

به عنوان مثال ، شما می توانید چند بار در روز پیاده روی کوتاه کنید. همچنین می توانید یوگا را در خانه انجام دهید یا طناب زدن را امتحان کنید.همچنین می توانید از کسی بخواهید که در حالی که یک ساعت ورزش می کنید مراقب دوست شما باشد.

10-از علائم بیماری در خود غافل نشوید.

 به راحتی می توانید هنگام مراقبت از شخص دیگری از علائم بیماری در خود غافل شوید. با این حال ، اگر بیمار شوید ، نمی توانید به دوست عزیز خود کمک کنید ، بنابراین بهتر است مراقب مشکلات سلامتی خود باشید. در حقیقت بهترین برنامه این است که مراجعه منظم به پزشک و معاینات دندانپزشکی خود را حفظ کنید تا از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید. 

موفق باشید

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده