بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رابطه بهتر با خانواده و رفع مشکل

رابطه بهتر با خانواده و رفع مشکل

مهمترین چیز در دنیا، خانواده است. گاهی مشکل است که با خانواده خود رابطه برقرار کنید اما آنها را دوست داریم و دلمان میخواهد که رابطه بهتری با آنها داشته باشیم. هنگامی که در زندگی مشکلی پیش می آید ، هنگامی که در مسئله ای تنها می شویم و یا ... ، بهترین تکیه گاه، خانواده ماست. گرچه ممکن است آنها بابت برخی از اشتباهات ما عصبانی شوند اما اشکال ندارد، حتی اگر طردمان هم بکنند بهتر از غریبه ها هستند . آنها تنها کسانی هستند که تا ابد با ما و برای ما باقی خواهند ماند ، پس بهتر است با آنها ارتباط برقرار کنیم و مشکلات را حل کنیم.

موفقیت برادر/خواهر/پدر/مادر ، موفقیت ماست. پس سعی کنید برای خودتان هم که شده با آنها ارتباط درست برقرار کنید. 

ما اینجا هستیم تا با هم چند نکته در برقراری ارتباط و حل مشکلات با خانواده را با هم مرور کنیم.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

ابتدا برای رفع مشکل صحبت می کنیم و سپس در مورد ایجاد رابطه بهتر.

1-در مورد مشکل موجود با خانواده صحبت کنید

(در مورد برقراری رابطه بهتر در گزینه های بعد صحبت خواهد شد)

گاهی خانواده ، حالا چه پدر چه مادر یا برادر و خواهرمان برای ما عمدا یا ناخواسته مشکلی ایجاد می کنند. ما آنها را دوست داریم و دلمان نمی خواهد با بیان مشکل آنها را آزار بدهیم اما از طرفی هم خودمان هم مهم هستیم و آن مشکل ما را اذیت می کند .

اول از همه ببینید آن مشکل چیست؟ آیا آنقدر آزاردهنده است که خط قرمزهای ما را رد کند یا ممکن است روزی رد کند؟ آیا آن مشکل دائمی است و یا نه؟ اگر مهم نیست و موقتی است بهتر است سکوت کنیم و تا حدامکان با رفتارمان به طرف مقابل بفهمانیم که مشکلی وجود دارد 

اما عبوس و اخمو نشوید و سعی کنید همیشه کمی سیاست داشته باشید. در نگهداری از رابطه ، آنهم رابطه خانوادگی سیاست مثبت داشتن بسیار خوب است اما سو استفاده و سیاست پلید روزی رابطه شما با دیگران را نابود خواهد کرد .

حال اگر آن مشکل، مشکلی نیست که بشود از آن چشم پوشی کرد ما باید فکر دیگری کنیم و آن اینست که مشکل را با حفظ آرامش با طرف مقابل در میان بگذاریم . البته ما باید از شخصی بی طرف، بخواهیم که بین شما و کسی که با او مشکل دارید منصفانه داوری کند.

و این داوری او فقط در حد دادن چند پیشنهاد عادلانه برای حل مشکل باشد و نه بیشتر .

2-چقدر وقت میگذرانید؟

اولین قدم برای اینکه با خانواده خود رابطه بهتری برقرار کنید این است که متوجه بشوید چقدر از وقتتان را با خانواده سپری میکنید؟

آیا آن وقت کافی است؟ اگر کافی نیست به این فکر کنید که چه کاری باید انجام دهید تا وقت خود را برای کنار خانواده بودن ، آزاد کنید؟

همه ما می دانیم که ما برای حمایت شدن و رفع اشکالات و نیازها به تکیه گاهی نیاز داریم. البته خدا تکیه گاه همه انسان هاست اما ما به وسیله ای نیز نیاز داریم و آن خانواده ماست و ما برای به دست آوردن آن حمایت، نیاز به برقراری ارتباط و وقت گذاشتن داریم.

اگر وقت نگذاریم پس نباید توقع حمایت و رابطه بهتر هم داشته باشیم. ببنید در چه کاری میتوانید به دیگران کمکی کنید؟ آن زمان ها فرصت مناسبی است تا سرصحبت را باز کنید و با اعضای خانواده ارتباط برقرار کنید.

(لطفا اگر خانواده نمیتواند نیازهایتان را برطرف کند ناراحت نشوید)

3-زمان هایی را ترتیب بدهید که با خانواده کاری انجام دهید


این خیلی آسان است. به موزه بروید و در مورد آثار تاریخی و هنری با خانواده صحبت کنید. به پارک بروید و باهم ورزش کنید یا کاری را انجام دهید که در آن منافع مشترکی وجود دارد. همچنین می توانید در خانه موسیقی پخش کنید و باهم ورزش کنید یا فیلم تماشا کنید و از این اوقات استفاده کنید تا از اوضاع و اخبار هم مطلع شوید.

با این کارها بگذارید آنها متوجه حضور شما در زندگیشان بشوند و یک دلگرمی برای آنها باشید.

4-روی خودتان کار کنید 

قبل از برقرار کردن رابطه با هرکسی (مهم نیست خانواده باشد یا هرکس دیگری) شما باید اول مهارت های خودتان را بهبود ببخشید و یا درونتان را منظم کنید. روی چیزهایی که خانواده تاکید میکند کار کنید. آنها گاهی در مورد نمرات، شغل،وضعیت رابطه و ازدواج شما و یا تلاش شما برای رسیده به اهداف ، شکایت هایی دارند .

اگر چند بار این شکایت ها را تکرار کرده اند حتما مشکلی وجود دارد که شما باید آن را حل و فصل کنید. با اینکار به دو هدف رسیده اید .

یکی اینکه اشکالات خود را برطرف کرده و به تکامل نزدیک تر شده اید 

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

و دیگر اینکه اعتماد خانواده خود را بدست خواهید آورد و این خیلی مهم است. اینکه خانواده به شما اعتماد داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردار است. 

لطفا دچار این اشتباه نشوید که فکر کنید همه آن شکایت ها ، مزاحمت و فشار است. احتمالا بیشتر آنها به نفع شماست . چرا که خانواده بیشتر از هرکسی دلسوز شماست و معمولا سعی می کند که از شما در برابر مشکلات محافظت کند و دوست دارد که شما بهترین باشید.

با عمل کردن به خواسته های معقول آنها به آنها نشان دهید و یا مستقیما به آنها بگویید که قابل اعتماد هستید .

5-غیبت ممنوع

از اینکه پشت سر دیگران (هرکسی ، منظور فقط خانواده نیست) غیبت و بدگویی و یا شایعه سازی کنید کاملا بپرهیزید. زبان خود را کنترل کنید ، احتمالا با کنترل کردن زبان خود، 70 تا 100 درصد مشکلات و اشکالات را برطرف خواهید کرد.

برای اینکار فقط کافی است که حرف هایی را که نمیشود در حضور دیگری (مخصوصا کسی که پشت سرش صحبت میکنید) زد را نزنید و یا هرچیزی که فکر می کنید اگر او بشنود ناراحت میشود را نزنید.

اگر عضوی از اعضای خانواده شما متوجه بشود که پشت سر او شایعه درست کرده اید و یا اشتباهاتش را برای دیگران بازگو کرده اید ، نه تنها اعتمادش نسبت به شما از بین خواهد رفت بلکه بر روی دیگر مسائل زندگیتان نیز تاثیر بدی خواهد گذاشت پس سعی کنید برای خودشیرینی و یا هرچیز دیگری ، از این کار بد یعنی غیبت و شایعه سازی بپرهیزید.

همچنین میتوانید »

برای نتیجه گیری بهتر، این کارها را نیز انجام دهید » احترام بگذارید ،درکارها به آنها کمک کنید »کارهای خود را تا حد امکان خودتان انجام دهید »آنها را دوست داشته باشید.

باتشکر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده