مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه به آرامش برسیم؟

چگونه به آرامش برسیم؟

چگونه به آرامش خاطر برسیم؟

باسلام

استرس گرفتن می تواند اذیت کننده و خسته کننده باشد ، اما همه آن را تجربه می کنند ، بنابراین شما تنها نیستید. اگر احساس میکنید که استرس و اضطراب دارید یا در تلاش برای آرام کردن خود هستید نگران نباشید زیرا کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای آرام کردن خود انجام دهید. 

روش های مختلفی را امتحان کنید ، از تمرین های تنفسی گرفته تا تغییر دادن طرز تفکر ، تا بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است .

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟


1-نفس عمیق بکشید 

 اگر احساس غرق شدن کردید ، اگر احساس استرس و اضطراب شما را فرا گرفته است ، لطفا نگران نباشید. چند ثانیه زمان بگذارید و در یک موقعیت راحت قرار بگیرید و سپس به مدت 4 ثانیه از بینی خود هوا را به درون بکشید. قبل از بازدم، برای 4 ثانیه کامل ، نفس خود را نگه بدارید سپس به مدت 8 ثانیه نفس خود را بیرون دهید. مانند این کار را 5-4 بار انجام دهید . هنگام پایان کار متوجه خواهید شد که بدن شما احساس راحتی بیشتری می کند. 

همچنین می توانید تنفس شکمی را امتحان کنید. دست چپ خود را روی شکم خود بگذارید و به آرامی از بینی خود تنفس داشته باشید. در حالی که نفس می کشید ، سینه خود را همچنان نگه دارید و بگذارید شکم شما بیرون بیاید. نفس خود را از دهان خود بیرون بدهید .

2-خنده بر هر درد بی درمان، دواست

وقتی احساس می کنید استرس دارید .خنده می تواند بهترین دارو باشد زیرا بلافاصله تنشی را که در خود احساس می کنید ، از بین

 می برد. اگر وقت دارید ، یک فیلم کوتاه و خنده دار را در اینستاگرام ببینید ، به کمدین مورد علاقه خود گوش دهید یا تصویری خنده دار را در سر خود تصور کنید. 

شما همچنین می توانید با ایجاد سوالات الکی و مسخره ذهن خود را منحرف کنید ، . به عنوان مثال ، اگر درمورد مصاحبه شغلی استرس دارید ، ممکن است با پرسیدن این قبیل سؤالات افکار خود را منحرف کنید ، مثلا: "اگر مصاحبه کننده و من دقیقاً یک لباس را بپوشیم ، چه می شود؟" یا ، "اگر مصاحبه گر یک بازیگر مشهور بود ، چه کار می کردم؟"

3-مکان مورد علاقه خود را تصور کنید

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که در یک جزیره زیبا و آرام، لب ساحل در حال استراحت کردن هستید ، در یک مزرعه بزرگ گل قدم بزنید ، یا به مکان دیگری بروید که باعث آرامش شما می شود.(یک مکان خیالی) به آنچه که در خیال خود می بینید، فکر کنید ، بو کنید ، بشنوید و لمس کنید تا بتوانید خود را در آنجا بهتر تصور کنید و خود را از حالتی که اکنون احساس می کنید منحرف کنید. وقتی احساس آرامش بیشتری می کنید ، چشمان خود را باز کنید. 

حتی تصویر کردن چیزی مانند خوردن یک غذای خوشمزه نیز باعث می شود احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید.

سعی کنید یک خاطره را که به شما احساس آرامش یا هیجان بیشتری میدهد، به خاطر بیاورید . تا روحیه خود را بهتر و بیشتر تقویت کنید.

4-خود را برای موقعیت های استرس زا حاضر کنید

به محض اطلاع از وقوع چیزی که به طور عادی شما را تحت فشار و استرس قرار می دهد ، لیستی از کارهایی را که باید انجام شود، تهیه کنید و سعی کنید ابتدا کارهای مشکل تر را انجام دهید .

به عنوان مثال ، اگر شما نیاز به مطالعه برای یک آزمون بزرگ دارید ، از مفاهیمی و دروسی که با آن آشنا نیستید ، شروع کنید زیرا آنها بیشترین وقت را برای یادگیری شما می گیرند.

همیشه شرایطی پیش می آید که نمی توانید از قبل برنامه ریزی کنید. به جای اینکه آنها را به شما فشار بیاورند و باعث استرس شوند ، به آنها به عنوان فرصتی مناسب برای یادگیری فکر کنید 

5-خواب کافی

استرس بر چرخه خواب شما تاثیر میگذارد و باعث می شود که کم خواب شوید و در نتیجه روز بعد اضطراب بیشتری خواهید داشت .

از وسایل و تمام چیزهایی که باعث به خواب نرفتن شما می شود دوری کنید. اتاق را تاریک و بی سر و صدا کنید . فناوری را از یک ساعت قبل کنار بگذارید و سعی کنید به چیزی فکر نکنید و بر تنفستان تمرکز کنید تا خوابتان ببرد . 

لطفا ساعت را تنظیم کنید تا با دیر بیدار شدن استرس و اضطراب نگیرید. 

6-کافئین و الکل ممنوع

تلاش کنید تا قهوه کافئین دار ، نوشابه و چای را از رژیم غذایی خود کاملا حذف کنید زیرا آنها می توانند ضربان قلب شما را افزایش بدهند و باعث ایجاد احساس تنش در شما شوند. 

بعضی اوقات افراد الکل را به عنوان روشی برای مقابله با استرس می نوشند و این عادت نه تنها ناسالم است بلکه خطرناک است و می تواند در طولانی مدت منجر به استرس بسیار بالاتر شود.


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

دوستان عزیز امور دیگری مثل ورزش کردن (حداقل روزی نیم ساعت)،نوشیدن 8 لیوان آب (هر لیوان 240 میلی لیتر) ، رژیم غذایی سالم ، ماساژ دادن خود، گوش دادن به موسیقی آرام، حمام داغ با روغن استاخودوس،دور بودن از فناوری ، سپاسگذاری بابت نعمات، تفکر مثبت و یوگا و نماز و مراقبه کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد و احتمال بسیار زیاد استرس و اضطراب را به کلی از شما دور خواهند کرد و به شما آرامش حاطر خواهند داد ، فقط فراموش نکنید که چند روش را انجام دهید زیرا که روش های آرام شدن افراد با هم فرق دارد .


باتشکر


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده