بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند نکته در خصوص تربیت فرزندان

چند نکته در خصوص تربیت فرزندان

نحوه ایجاد یک رابطه خوب بین والدین و فرزندان


باسلام و عرض ادب

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان


رابطه بین والدین و فرزند از مهمترین امور، در زندگی یک فرد است. اولین ارتباط کودکان با دیگران، ارتباط با والدین او است و شکل و نحوه این ارتباط، به ارتباطات دیگر کودک در مراحل دیگر زندگی اش تاثیر زیادی خواهد گذاشت. ارتباطات مثبت والدین و فرزند باعث تقویت استقلال ، کنجکاوی ، عزت نفس و مهارتهای بهتر تصمیم گیری در فرزندان می شود. 

با ایجاد ارتباطات قوی تر ، آینده فرزندانتان را تامین کنید. همچنین ، یاد بگیرید که چگونه رابطه خود و فرزندتان را با زمان حال سازگار کنید.

1-متناسب با سنشان با آنها ارتباط برقرار کنید 

با برقراری ارتباط با آنها به روشی متناسب با سنی که در آن هستند می توانید رابطه خود با فرزند خود را تقویت کنید. اگر می خواهید چیزی به آنها یاد بدهید طوری رفتار یا بازی کنید که فرزندانتان با آنها آشنا باشند. این کار به آنها کمک می کند تا با شما پیوند برقرار کنند و به نظر می رسد که شما به آنها نزدیک شده اید و بعدها آنها بدون خجالت کشیدن، می توانند خواسته هایشان را با شما مستقیما در میان بگذارند و به دیگری مراجعه نکنند. 

اگر یک کودک خردسال دارید ، روی زمین بنشینید و یک شهر را از بلوک های اسباب بازی بسازید. اگر نوجوانان بزرگ تری دارید ، در بازی های ویدیویی با آنها شرکت کنید. در این فعالیت ها بیشتر و بهتر می توانید سرصحبت را باز کنید تا سر سفره شام یا نهار.

2-اهمیت خانواده را به آنها نشان دهید 

در حالی که فرزندان شما باید بدانند و یادبگیرند که شما به استقلال و فردیت آنها احترام میگذارید، در کنارش باید اهمیت خانواده را درک کنند و به اصول و قوانین خانوادگی احترام بگذارند. به نصیحت های پدر و مادر گوش بدهند (البته این نصایح والدین نباید به آینده آنها سمت و سو بدهد، مثلا اگر فرزند شما به هنر علاقه دارد، نباید او را مجبور کنید که به سمت ریاضیات و یا علوم تجربی برود)

بیشتر شبهای هفته با هم غذا بخورید و بهترین و بدترین لحظات روز را با هم به اشتراک بگذارید. با هم به تماشای مسابقات ورزشی ، سینما و یا اجتماعات و جشن ها بروید.

3-برای هرکدام از فرزندانتان اختصاصا وقت بگذارید

بازی کردن و رفیق بودن و در کل یک واحد بودن خانواده و فرزندان با یکدیگر بسیار مهم و ضروری است اما شما باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید روی هرکدام از فرزندانتان اختصاصا تمرکز کنید 

این به شما در ایجاد ارتباط با هر فرزند کمک می کند. به علاوه به شما کمک می کند تا روی نقاط قوت و استعدادهای فردی فرزندتان تمرکز کنید و آنها را متناسب با سلایق شخصی خودشان پرورش دهید.

ابتدا سعی کنید سرگرمی های مشترک آنها را پیدا کنید سپس سعی کنید با آنها اختصاصی وقت بگذرانید مثلا ممکن است نیاز باشد که به یکی از آنها یاد بدهید که چگونه ماهی بگیرد و به دیگری نواختن پیانو یا آشپزی را یاد بدهید.(لطفا بین هیچکدام از فرزندانتان تبعیض قائل نشوید و همچنین تبعیض بین دختر و پسر را کاملا کنار بگذارید)

4-درگیر زندگی فرزندانتان باشید 

در مراسمات مدرسه ، مسابقات و اموری که مربوط به فرزندتان است شرکت کنید . والدینی که با فرزند خود رابطه خوبی دارند در زندگی فرزندشان درگیر می شوند. اگر تنها به فرزندان ،"صبح بخیر" و "شب بخیر" بگویید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که پیوند محکمی با فرزندان خود داشته باشید.

این قابل درک است که شما مشغول کارهای اداری و سایر مسئولیت ها هستید ، اما باید تلاش کنید تا بچه های خود را نیز بشناسید و از آنچه در زندگی آنها اتفاق می افتد مطلع شوید.

اگر اوقات فراغت دارید، مرتباً با معلمان فرزندان خود ملاقات کنید تا در مورد عملکرد مدرسه ای آنها مطلع باشید.

در هنگام انجام کارهای خانه و مدرسه به آنها کمک کنید. دوست بچه های خود را به خانه دعوت کنید تا بدانید چه انسان هایی با آنها ارتباط دارند و چه تاثیری بر آنها می گذارند.

5-بچه شوید 

 به بچه های خود بگویید که همه چیز، همیشه نباید بین شما و آنها جدی باشد. البته ، آنها باید به اقتدار شما احترام بگذارند ، اما با آنها بخندید. یک سرگرمی می تواند زندگی را برای آنها را جالبتر کند و خاطراتی دلپذیر ایجاد کند. 

برای زمان بازی با کودکان کوچکتر ، چهره ها یا سر و صداهای دیوانه وار ایجاد کنید. با شوخی یا گفتن جوک با نوجوانان خود، احمقانه رفتار کنید و آنها را به خود جذب کنید و بخندانید اما فراموش نکنید که باید احترام و قاطعیت خود را حفظ کنید. 

 

همیشه یادتان باشد که فرزندان شما، سرمایه ها و عصای دست شما خواهند بود پس عصای محکمی بسازید و سرمایه خوبی برای خود باقی بگذارید همچنین شما باید برای آنها قابل اعتماد و گوشی شنوا باشید و هنگام ایجاد ارتباط با آنها آرامش داشته باشید و با بزرگتر شدن آنها رفتار خود را تغییر دهید و کم کم از آنها نظرشان را بپرسید و آنها را در تصمیم گیری و مستقل شدن یاری رسانی کنید

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

و در نهایت سعی کنید شناخت انسان ها را به آنها یاد بدهید . 

موفق و موید باشید 



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده