مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور یک خانوداه خوب داشته باشیم؟

چطور یک خانوداه خوب داشته باشیم؟

چگونه یک خانواده خوب داشته باشیم؟

بهبود زندگی خانوادگی شما می تواند به اعضای خانواده شما کمک کند که به هم نزدیکتر شده و از وقوع درگیری ها جلوگیری کند. خوشبختانه ، راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای لذت بردن از اوقات فراغت و داشتن یک خانواده خوب، از آنها استفاده کنید.


نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان
1-روتین و عادت های خانوادگی را حفظ کنید 

اگر خانواده عادت دارد که ساعت 10 شام بخورد شما نیز سعی کنید در صورت امکان راس ساعت 10 سر میز باشید 

اگر خانواده ساعت 12 خاموشی میزنند شما نیز ساعت 12 لامپ ها را خاموش کنید و به روتین خانواده احترام بگذارید.

خلاصه که در وقت تعیین شده، بخورید و بخوابید و به عادات خانوادگی احترام بگذارید. روالها و آداب و رسوم به ایجاد یک خانواده پایدار و خوشحال کمک می کنند ، استرس را کاهش می دهند و یک محیط پایدار و راحت ایجاد میکنند.

• علاوه بر بهبود ارتباطات ، جمع شدن و نشستن و صحبت خانوادگی، می تواند بخش اصلی از آداب خانواده شما باشد.

• سعی کنید وقتی کنار خانواده هستید در صورت امکان اضافه کاری ها را کنار گذاشته و فقط روی خانواده خود تمرکز کنید. 


2- سعی کنید همه جشن تولدها را بگیرید و همچنین تعطیلات داشته باشید

لازم نیست روز تولد همان کاری را انجام دهید که در همه تولدها انجام می داده اید. به عنوان مثال ، شما می توانید به رستوران مورد علاقه کسی که تولدش است، بروید یا فعالیتهای مورد علاقه آنها را در روز تولدش انجام دهید.

3-سعی کنید غذا را با هم بخورید

معمولا والدین سرکار هستند و بچه ها مشغول مدرسه و فعالیت های مدرسه، در نتیجه شاید خیلی کم پیش بیاید که بتوانند در کنار هم غذا بخورند . در هر حال تمام تلاش خود را بکنید که کنار هم غذا را میل کنید. میل کردن غذا در کنار یکدیگر یک عادت کلیدی است که 

می تواند به شما کمک کند بیشتر باهم صحبت کنید و درگیر یکدیگر باشید.

• وقتی کسی از محل کار یا تمرین دیر به خانه آمد ، در حالی که شام ​​می خورد ، با آن بنشینید ، حتی اگر قبلا غذا خورده باشید. سپری کردن وقت در کنار هم و مکالمه با یکدیگر مهمتر از خوردن همزمان غذا است.

4-برای کنار هم بودن وقت بگذارید 

این می تواند شامل دوچرخه سواری ، پیاده روی ، کارت بازی یا هر بازی دیگری باشد. در صورت امکان ، حداقل یک بعد از ظهر یا عصر در هفته را برای یک فعالیت خانوادگی اختصاص دهید. آن را بی سروصدا و ملایم نگه دارید ، و روی تفریح ​​و لذت بردن از کنار یکدیگر بودن متمرکز شوید.

5-کارهای خانه را باهم انجام دهید 

در واقع تعداد کمی از افراد از انجام کارها بصورت انفرادی لذت 

می برند ، اما انجام مسئولیت های خانگی با کمک هم، می تواند به خانواده شما کمک کند تا از انجام آن کارها خوشحال باشند. سعی کنید آنها را تا حد ممکن سرگرم کننده کنید ، مانند پخش موسیقی یا برگزاری مسابقات هنگام کار کردن.

 مثلا هرکس که شستن لباس های خودش را زودتر به اتمام برساند 

می تواند فیلمی که قرار است با هم تماشا کنید را انتخاب کند .

کارها را متناسب با سن تقسیم کنید. بعد از شام ، جوان ترین شما می تواند میز را تمیز کند ، بزرگ ترین شما هم می تواند ظرف ها را بشوید.

متد 2/4 

بهبود روابط 

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟
1-به حرف های دیگران احترام بگذارید 

وقتی کسی نظر خود را بیان می کند ، قبل از پایان صحبتش ، آن را قطع نکنید. باز و محترمانه نگه داشتن کانالهای ارتباطی، به خانواده شما کمک می کند تا پایدارتر باشد و روابط را تقویت کند .

2-از انتقاد و اعتراض شدید خودداری کنید

به یکدیگر اجازه دهید احساسات خود را ابراز کرده و بدون ترس از انتقاد یا قضاوت ، هرطور که دوست دارند عمل کنند. وقتی مردم انتظار قضاوت و انتقاد شدید دارند ، تمایل خود را برای به اشتراک گذاشتن احساسات و صحبت هایشان از دست می دهند .

اگر پدر و مادر هستید ، انتقاد مثبت و سازنده را مطرح کنید و سعی کنید فرزندانتان را از قضاوت و انتقاد شدید در امان نگه بدارید. به جای گفتن ، \"نه ، اینگونه نیست که تو میگی !\" ، بگویید ، \"امتحان کنید ، اما بگذارید به شما کمک کنم که این کار را به درستی انجام دهید


3-مکررا ابراز عشق و علاقه کنید

حرکات محبت آمیز کوچک کلامی و غیر کلامی به طولانی شدن علایق و احساسات می انجامد. علاوه بر گفتن \"من شما را دوست دارم\" ، سعی کنید راه های کوچک و خاصی را برای نشان دادن علاقه و مراقبت از یکدیگر پیدا کنید. 

4-از مقایسه خانواده خود با کسانی که در رسانه های اجتماعی می بینید ، خودداری کنید

این شاید برای شما هم پیش آمده باشد که فکر کنید، چون دیگران در عکس هایشان خوشحالند، حتما واقعا این احساس را دارند. با این حال ، این را باید در نظر داشته باشید که هر خانواده باید برای حفظ روابط سالم خود تلاش کند. اگر شروع به حسادت به خانواده شخص دیگری کردید ، فقط به خود یادآوری کنید که نمی دانید زندگی آنها واقعاً چطور است ، و احتمالاً مانند همه افراد ، مشکلات خانوادگی و سایر مسائل را دارند.

• به یاد داشته باشید ، اگر خانواده کسی، تعطیلات بیشتری را سپری کند یا چیزهای گرانتری نیز داشته باشد ، به این معنی نیست که آنها خوشحال تر از شما و خانواده شما هستند.

5-وقتی کنار هم هستید شاد باشید 

یک جلسه خانوادگی نباید رسمی باشد یا فقط روی موضوعات سنگین تمرکز داشته باشد. هر هفته تلویزیون را خاموش کنید و تلفن ها را کنار بگذارید و یک ساعت یا بیشتر با یکدیگر در ارتباط باشید. درباره فراز و نشیب های هفته گذشته و هر اتفاقی در آینده صحبت کنید.


متد 3 از 4 

وظایف شما به عنوان پدر و مادر

1-بین فرزندان فرق نگذارید

یکی از مهم ترین کلیدهای زندگی این است که والدین باید برای حفظ سلامت روانی کودکشان تلاش کنند. شما با فرق گذاشتن بین فرزندانتان اثرات بسیار بدی روی آنها خواهید گذاشت . 

2-اگر با همسرتان بحث میکنید از خاطرات خوب و مثال های خوب استفاده کنید

اگر شما و همسرتان مشاجره دارید ، به یاد داشته باشید که راه حل شما برای حل اختلافات، به فرزندانتان در مورد حل مشاجرات کمک خواهد کرد و در حافظه او ثبت خواهد شد و آنها در آینده برای حل مشاجرات از این راه ها استفاده می کنند . به جای مطرح کردن اشتباهات گذشته یا متوسل شدن به کارهای زننده ، به آن موضوع خاص بپردازید. در صورت لزوم ، وقتی فرزندان شما حضور ندارند ، به مشاجره بپردازید.

3-فقط در صورت لزوم برای دعوای بچه ها واسطه شوید.

در صورت امکان ، اجازه دهید بچه های شما مشاجره های خود را به تنهایی حل کنند. قوانین اساسی را تنظیم کنید و فقط در صورت خراب شدن قوانین ،مداخله کنید. در غیر این صورت بچه های شما وقتی شما نیستید نمی توانند خشم خود را کنترل کنند. 

4-مستقیما در حل اختلافات نظر خود را بیان کنید 

از برخورد منفعلانه ، مبهم یا طعنه آمیز ، به ویژه هنگام حل درگیری، خودداری کنید. آنچه در ذهنتان است بگویید و اعضای خانواده خود را به انجام همین کار ترغیب کنید.

متد 4 از 4

وظایف فرزندان 

1-به حرف ها و نصایح پدر و مادر گوش دهید

در حالی که کودکان با بزرگتر شدن به آزادی بیشتری نیاز دارند ، به یاد داشته باشید که والدین شما مسئول هستند. وظیفه آنها این است که شما را در امان نگه داشته و وسایلی را در اختیار شما قرار دهند که در بزرگسالی از خود مراقبت کنید 

2-راه حل اختلافات خود با خواهر،برادرتان را پیدا کنید

آرام باشید و با خواهر و برادر خود به دعوا و انتقاد و اختلاف نبپردازید به آنها بگویید بیا تا مشکل را حل کنیم و دعوا را کنار بگذاریم . راهی پیدا کنید تا بتوانید وسایل خود را با هم به اشتراک بگذارید و بایکدیگر بازی کنید یا کارها را انجام دهید .

3-سعی کنید خانواده را درک کنید و از دید آنها به امور نگاه کنید.

قبل از شروع نتیجه گیری ، نفس عمیق بکشید و سعی کنید آرام باشید. اگر کسی میان وعده مورد علاقه شما را خورد و یا لباس خود را برداشت ، سعی کنید قبل از عصبانیت دلیل این کار را بفهمید و از دیدگاه آنها به موضوع نگاه کنید .

4-از مداخله در درگیری والدین بپرهیزید

هنگامی که والدین شما یک مشاجره دارند ، فقط بگذارید آنها به تنهایی این کار را انجام دهند. سعی نکنید داور باشید یا درگیر شوید. به قسمت دیگری از خانه بروید ، به موسیقی گوش دهید یا کارهای دیگری را پیدا کنید تا این که آنها دست از بحث بردارند.

باتشکر

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده