بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» میخواهید دوباره متولد شوید؛ پس بخوانید

میخواهید دوباره متولد شوید؛ پس بخوانید

چگونه دوباره متولد شویم؟


باسلام

چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟ مطلب مرتبط چگونه بفهمیم افسردگی داریم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شاید شما بخواهید زندگی خود را از نو شروع کنید. شاید شما به تازگی طلاق گرفته باشید یا از اعتیاد خلاص شده باشید یا در اثر تصادف زخمی شده و در حال بهبود هستید.

یا شاید بعد از یک خیانت قصد دارید که دوباره زندگی خود را شروع کنید.صرف نظر از اینکه چه مشکلی دارید می توانید با ساختن یک پایه و اساس خوب و عمل به یکسری از دستورالعمل ها، راه برای آینده ای بهتر هموار کنید. با فهمیدن این که هدف شما چیست زندگی خود را از نو شروع کنید.


1-ارزش هایتان را تعیین کنید 


اگر می خواهید زندگی خود را دوباره شروع کنید ، ممکن است به این دلیل باشد که شما احساس می کنید طبق اصول زندگی نمی کنید.

ارزش ها، اعتقادات ، عقاید و ایده هایی هستند که به شما در فرایند تصمیم گیری کمک می کنند و به عنوان پایه ای برای زندگی شما محسوب می شوند. برای اطمینان از خراب نشدن مجدد زندگیتان، ارزش‌های خود را تعیین کنید و بدانید که به کجا می خواهید بروید.

برای مشخص کردن ارزشهای خودتان، ارزیابی شخصی خود را انجام دهید. از خودت بپرس:

چه کارهایی کمک می کند که صحبت کنید؟

برای چه حاضرید زندگی خود را فدا کنید؟

اگر خانه شما در آتش بود ، با فرض اینکه همه اهالی نجات یافته بودند ، 3 مورد از ابزار یا وسایلی که برای خود برمی دارید کدام است؟

چه جنبه هایی از جامعه یا جهان را دوست دارید تغییر دهید؟


2-آینده را تجسم کنید 


یک تمرین ساده برای آن که بفهمید چه چیزی می خواهید، تجسم کردن آینده است. آینده را تجسم کنید تا تصمیمات و افکارتان شفاف شوند. با شفاف شدن افکارتان،بهتر می توانید برای آینده تصمیم بگیرید. ببینید که دوست دارید 10 یا 15 سال آینده چه شخصیت یا چه موقعیتی داشته باشید؟ تاریخدان؟فیزیک دان؟فیلسوف؟ یا ...؟ همه این ها قابل دستیابی هستند استرس نداشته باشید. فقط یک نکته آنکه پول و روزی را خدا می رساند . اگر دوست دارید تاریخدان بشوید نگویید که بازار کار ندارد و ... ! خدا خودش بلد است چطور به شما روزی برساند.

به جایی آرام بروید که بتوانید بدون حواس پرتی، بنشینید. چشمانتان را ببندید و خود را در یک نقطه خاص در آینده (به عنوان مثال 1 سال یا 5 سال آینده) در ذهن خود تصور کنید. شغل شما چیست؟ شما چه نوع سبک زندگی دارید؟ شما با چه کسی ازدواج کرده اید؟ برای تفریح ​​چکار میکنید؟ برای دستیابی به این دیدگاه، به چه مهارت ها یا نقاط قوت نیاز دارید؟ چگونه می توانید این مهارت ها را بدست آورید؟


3-به کارهای روزانه خود فکر کنید


بعد از اینکه این کار را انجام دادید به کارهایی که روزانه انجام 

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

می دهید دقت کنید . کارهای روزانه کوچکی را شروع کنید و زندگی جدیدی بسازید. شما اگر روزانه 20 صفحه فلسفه بخوانید (حدود 30 دقیقه ) ، پنج سال آینده ، 36500 صفحه اطلاعات فلسفی در ذهن شما وجود دارد و تبریک میگم حالا شما یک فیلسوف هستید !(البته هر کاری زمینه هایی دارد و صرفا خواندن شما کافی نیست مثلا شما باید یادداشت برداری و تجزیه و تحلیل کنید ) 

اکثر آدم ها به نیم ساعت کارکردن دید خوبی ندارند و آن را کم می پندارند اما دیدید که در طول پنج سال ارزش زیادی دارد . حال اگر روزانه 1 ساعت یعنی 40 صفحه تاریخ بخوانید بعد از 5 سال شما 70 هزار صفحه اطلاعات تاریخی دارید و یک استاد واقعی تاریخ محسوب می شوید. و میتوانید کتاب های باارزشی بنویسید و نامتان را برای همیشه زنده نگه بدارید !

پس دیگر غم و غصه زندگی گذشته را نخورید. گذشته ها گذشته ، زندگی جدیدی را شروع کنید و از زندگی خود لذت ببرید ، هدف داشته باشید و به کسی بجز خدا وابسته نباشید و به خودتان و

 توانایی هایتان تکیه کنید. 


4-مهارت جدیدی یاد بگیرید. 


هیچ انسانی ،توجه کنید، هیچ انسانی از شما باهوش تر نبوده است ! همانقدر که دیگران مستعد هستند شما نیز مستعد هستید . شاید تفاوت داشته باشید اما حتما مستعد هستید وگرنه آفریده نمیشدید .

استعداد را کنار بگذاریم . کارهای بسیار زیادی هستند که با تمرین و پشتکار می توانید در آن ها متبحر شوید مثلا نقاشی کشیدن ! این کار یک هنر است. شما می توانید به عنوان یک هنرآموز آن را یاد بگیرید . 

ببینید چه کاری بیشتر به شما حال می دهد؟ همان کار را یاد بگیرید.

جای خالی چه مهارتی را در زندگی خود احساس می کنید؟ همان را یاد بگیرید! این که کاری ندارد . کافیست به شبکه جهانی اینترنت متصل شوید و آنچه را که دوست دارید سرچ کنید و در آن کار متخصص شوید . گذشته شاید برایتان تلخ باشد ! پس او را رها کنید . 

حال وقت آینده است . امروزتان را برای آینده بسازید. 


5-تفریح 


اگر تمام روز و شبتان به کار و زحمت تبدیل شده است این باعث 

بی رنگی زندگی و خستگی شما می شود. کار بیش از حد یا شب و روز خانه داری کردن باعث ایجاد استرس مزمن خواهد شد. این نه تنها سلامت روانی شما بلکه باعث از بین رفتن سلامت جسمی شما خواهد شد. یکبار دیگر برنامه روزانه خود را مرور و ارزیابی کنید . ابتدا کارهای اضافی را حذف کنید و سپس سعی کنید جایی برای تفریح کردن باز کنید . وقتی تفریح دارید بیشتر احساس زنده بودن را دارید.

و روحیه تازه ای خواهید داشت . تفریح حتما لازم نیست آنچنانی باشد . یک پارک رفتن ساده، بازی با بچه هایتان ، بازی های ویدیویی و ... هم کار شما را راه خواهند انداخت . 


6-رژیم غذایی 


فست فود ، غذاهای سدیم دار ، نوشابه های کافئین دار و الکلی میتوانند به بدتر شدن زندگی شما کمک کنند زیرا این غذاها بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذارند و اگر خواب شما کیفیت خوبی نداشته باشید استرس و اضطراب به سراغ شما می آید و در نتیجه شما باید با روحیه خراب و اعصابی ناراحت دست و پنجه نرم کنید .

غذاهای شور ، شیرین و کافئین دار را حذف کنید. پایه و اساس رژیم شما حبوبات،غلات ، میوه و سبزیجات باشد. همچنین هر روز 8 لیوان هشت اونسی آب بنوشید تا بدن خود را بدرستی آبرسانی کنید.


7-تغییر دکوراسیون 


محیط بد اثر بدی بر روحیه و زندگی شما دارد . اگر خانه شما بهم ریخته و کسل کننده ، تزئین شده است شاید بهتر باشد که دکوراسیون خانه را تغییر دهید . هر چیزی که گذشته بد شما را بیادتان می آورد را تغییر دهید تا یاداور گذشته نباشند . پرده ها را بازکنید تا نور خورشید به خانه شما وارد شود. شاید بهتر باشد لباس ها و کتب قدیمی خود را اهدا کنید . دیوارها را رنگ کنید یا کاغذ دیواری جدید بکشید و آثار هنری را که الهام بهش هستند را آویزان کنید .


8-مطالعه کنید


این روزها بیشتر، فناوری را برای سرگرمی خود انتخاب می کنیم 

تماشای بیش از حد تلویزیون ، مرور وب و چک کردن شبکه های اجتماعی اگر باعث کم تحرکی شما شوند به سلامتی شما آسیب جدی خواهند زد. به علاوه با مقایسه کردن باطن زندگی خود با ظاهر زندگی دیگران در شبکه های اجتماعی ، اغلب باعث می شود که افراد احساس افسردگی کنند . به کتابخانه یا کتابفروشی سر بزنید و ژانر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و حداقل شبی نیم ساعت مطالعه کنید .


9-ارتباطات سمی را پایان دهید 


تولد مجدد شامل ارتباطات اجتماعی نیز می شود. 

اگر شما توسط افراد غیرمسئول احاطه شده اید که با شما بدرفتاری می کنند یا از شما قدردانی نمی کنند ، زمان آن رسیده است که این روابط را به هم بزنید. همسری که به طور کلامی شما را آزار میدهد و از زندگی با او راضی نیستید(البته اول به مشاور مراجعه کنید) ، دوستی که رفیق نیمه راه می شود ، یا یک رئیس که نتواند نیاز های شما را تشخیص دهد همه می تواند بر رضایت شما از زندگی تأثیر بگذارد. 

هنوز کارهای زیادی برای تولد دوباره وجود دارد که خودتان باید تشخیص دهید یا به یک مشاور مراجعه کنید .سعی کنید این کارها را 

نیز انجام دهید : »تعریف از خود »داوطلب کارهای خیر و جهادی »مراقبه و نماز »ترک عادات غلط »بازگشت به مدرسه و دانشگاه »نقل مکان »بهبود ظاهر (پوست، مو و...) »طراحی یک اقتصاد سالم برای خودتان و... 

موفق و موید باشید


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده