مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور احساس خوشبختی کنیم؟

چطور احساس خوشبختی کنیم؟

باسلام

این یک مقاله در مورد احساس خوشبختی و خوش شانسی است.

در یک مطالعه مشهور در مورد شانس، ریچارد ویسمن به چندین نفر چند روزنامه داد و از آنها خواست که عکس‌های آن روزنامه‌ها را بشمارند کسانی که خود را بدشانس قلمداد می کردند چندین دقیقه طول کشید تا توانستند عکس ها را بشمارند اما کسانی که خود را خوش شانس قلمداد می‌کردند پس از چند ثانیه توانستند تمام عکس‌ها را بشمارند

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

 دلیلش آن بود که ریچارد ویسمن در صفحه دوم روزنامه با خط بزرگ نوشته بود شمردن را متوقف کنید ۴۳ عکس در روزنامه وجود دارد

اما چرا کسانی که خود را بدشانس می دانستند آن متن را ندیده بودند؟ آیا احساس بدشانسی باعث میشود که ما خوشبخت نباشیم؟

اگر میخواهید احساس خوشبختی کنید راه های زیر را دنبال کنید 

1-شانس را برای خود تعریف کنید 

شانس برای شما چه معنایی دارد؟ اینکه به خواسته های خود برسیم قبل از آنکه دیر شود را شانس می گویید؟ درست است . ممکن است شخصی سر امتحان احساس خوشبختی کند چراکه شانسی سوالات امتحان را از قبل خوانده بوده است. یا اینکه شخصی در حال بهبود یافتن از بیماری سرطان باشد. اینها احساس خوشبختی می کنند چراکه دارند به خواسته های قلبی خود می رسند . شما نیز اگر 

می خواهید احساس خوشبختی کنید ، خواسته های قلبی خود را تعیین کنید . این یعنی شناختن راه . حال که راه را میشناسید 

می دانید که شانس برای شما چه معنایی دارد. اگر در راه خواسته ها موفق شوید پس شانس آورده اید.

اگر احساس بدبختی می کنید شاید بخاطر این است که شما مشخص نکرده اید که چه چیزی را می خواهید یا چیزی را نمی خواهید یا شاید بخاطر این باشد که به خواسته های خود نرسیده اید.

2-جسور باشید.

افرادی که احساس خوشبختی می کنند ، خود را در موقعیت هایی قرار می دهند که احتمال شکست را در پی دارد. آنها این نگرش مثبت را دارند که شکست فقط یک بازگشت است که میتوان دوباره حرکت کرد و به موفقیت رسید. 

جسور بودن به معنای بی پروا بودن نیست بلکه به معنای این است که شانس را یک عامل بیرونی نبینید. یعنی باور کردن خود ، یعنی شانس را اراده و ایمان خود دیدن . جسور بودن به معنای نبستن کمربند ایمنی خودرو نیست. جسور بودن یعنی کمربند ایمنی را ببند تا اگر تصادف شد شانس زنده ماندن را داشته باشی .

انسان های بدشانس معمولا دایره راحتی خود را می شناسند و در آن خواهند ماند . مثلا برای اینکه تصادف نکند، هرگز رانندگی نخواهد کرد. 

3-چالش ها و مشکلات فرصتی برای موفقیت

آیا تابحال کارهای سخت را به پایان رسانده اید؟ همان کارهای هیجان انگیز و اما دلهره آور. مثلا آیا تابحال در مورد یک موضوع در برابر هزاران نفر کنفرانس داده اید؟ انسان های بدشانس معمولا به این می اندیشند که اگر کنفرانس خراب شود یا هر اتفاق دیگری بیفتد جلوی هزاران نفر از کارمندان شرکت آبرویم خواهد رفت و همه مرا مسخره خواهند کرد اما انسان خوش شانس به شادی و نشاط موفقیت آمیز بودن کنفرانس فکر میکند البته او می داند که ممکن است کنفرانس را خراب کند اما سعی می کند خود را کاملا آماده کند تا همه چیز درست پیش برود. 

4-فرصت ها را دریابید 

انسان هایی که احساس بدبختی دارند ، بخت و اقبال خود را به تصادف و شکست گره می زنند برعکس انسان هایی که احساس خوش بختی می کنند . انسان های خوش اقبال سعی می کنند از هر فرصتی برای موفقیت بهره ببرند و آن را به ثروتی بزرگتر تبدیل کنند برای مثال همان مطالعه آقای ویسمن که انسان هایی که احساس خوش شانسی می کردند متن صفحه دوم را که در آن نوشته بود 43 تصویر وجود دارد را خواندند و شمردن را متوقف کردند .ولی انسان های بداقبال فقط بدنبال تصاویر بودند و کاری به محیط اطراف نداشتند و فرصت ها را نمی دیدند . همیشه بدنبال پیدا کردن فرصت ها باشید، هنگامی که در راه اهدافتان حرکت می کنید.

5-کار کنید 

اگر کار نکنید که به موفقیتی نمی رسید . اگر به موفقیت نرسید که احساس خوشبختی نخواهید کرد. اهدافتان را بشناسید ، برنامه ریزی کنید (حتی برنامه ریزی 5 ساله) و اقدام کنید . فرصت ها را پیدا کنید 

بر نفس درونتان غالب شوید و عمل کنید .

اگر شما دوبرابر کار کنید ،دوبرابر نسبت به گذشته خود بهتر خواهید بود . ضعیف نباشید و مثل یک زن یا مرد واقعی برای اهدافتان بجنگید . هیچ چیز شما کمتر از سایرین نیست.

6-فرصت طلب باشید

همانطور که عاقلانه است که انتظار شکست را داشت، دوبرابر اهمیت دارد که انتظار موفقیت داشته باشید. شاید این به خودتان اثبات شده باشد که اگر فکر کنید در کاری شکست خواهید خورد و اینگونه به خود باور نداشته باشید ، احتمال زیاد شکست خواهید خورد . مادر ترزا میگفت : اگر فکر می کنید که کاری خسته کننده است پس خسته کننده خواهد بود. انتظار نتیجه و موفقیت شما را مجبور می کند که بدنبال یافتن فرصت ها و گرفتن آنها باشید . این افسانه را بخوانید ، بد نیست .

روزی مردی در حال غرق شدن بود ، از خدا خواست که به او کمک کند ، اما خبری نشد و پس از دقایقی قایقی از آن اطراف رد میشد ولی مرد تقلایی برای خبر کردن آن قایق نکرد و گفت که من از خدا کمک خواسته ام و حتما او قایق را به سمت من میکشد اما قایق بدون اینکه مرد را ببیند رفت.

قایقی دیگر عبور میکرد اما مرد بازهم گفت من از خدا کمک خواسته ام ، حتما آن قایق خودش مرا می بیند . اما قایق دوم نیز بدون توجه به او رد شد و رفت و سرانجام مرد غرق شد و مرد . در آن دنیا خدا را دید و به او اعتراض کرد. خدا به او گفت من که دو قایق برایت فرستادم پس چرا خودت را به آنها نرساندی؟ تقصیر خودت است اگر این بلا بر سرت آمد.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

حال حکایت خیلی از ما هم همین است، انتظار داریم فرصت ها خودشان بیایند ما را دریابند . اما این اشتباه است ما باید انتظار فرصت را داشته باشیم و اگر او را یافتیم تمام تلاشمان را برای استفاده از آن بکار ببریم.

البته این فرصت طلبی باید در جهت خواسته های مثبت باشد و سو استفاده نباشد .

7-دستاوردهای خود را شبانه مرور کنید 

این یک تکنیک ساده است و خیلی وقت شما را نمی گیرد و باعث میشود که شما احساس خوشبختی کنید

شب ها قبل از خواب بنشینید و ببینید که در طول روز چه دستاوردهایی داشتید؟ حتی اگر فقط توانستید یک لبخند بر لب کسی بیاورید آنرا بنویسید و از خدا سپاسگزاری کنید .

8-از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید

هیچگاه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکنید .

گاهی ما حواسمان نیست اما خودمان را با خواهر،برادر،دوستان فیسبوکی یا دانشجوها و دانش آموزان دیگر مقایسه می کنیم 

این بجز احساس بدبختی ، هیچ چیز دیگری برای ما نخواهد داشت

تنها خودتان را با روزهای گذشته خود مقایسه کنید و سعی کنید هر روز 10 درصد از روز گذشته بهتر باشید تعجب خواهید کرد که اگر به شما بگویم کمتر از یکسال آینده یعنی 300 روز دیگر حداقل 30 برابر عملکرد بهتر و در نتیجه 30 برابر خوشبختی بیشتری خواهید داشت.

 مثلا اگر امروز 3 دقیقه مطالعه داشتید با رشد 10 درصدی 300 روز دیگر 900 دقیقه مطالعه خواهید داشت ،یعنی 15 ساعت! حال 3 دقیقه کجا و 15 ساعت کجا؟ 


نکته : همیشه یک وسیله به همراه خود داشته باشید که به شما یادآوری کند که شما خوش شانسید . 

از شما بابت خواندن این مطلب تشکر می کنم . موفق و موید باشید، باسپاس.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده