مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اگر متحمل شکست شده اید؛ بخوانید

اگر متحمل شکست شده اید؛ بخوانید

اگر در راه رسیده به خواسته هایتان شکست خورده اید؛ بخوانید


شکست ها بخشی جدانشدنی از زندگی هستند. گاهی اوقات ما از اشتباهات خود درس می گیریم و گاهی اوقات حتی نمی دانیم چه اشتباهی رخ داده است. با قبول شکست ، وضعیت پیش آمده را به عنوان بخشی از زندگی می پذیرید. این یک فرصت برای رشد است ، شکست نباید باعث شود که شما خود را کم ارزش بدانید .

چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟ مطلب مرتبط چگونه جنسیت بچه را حدس بزنیم؟

 معمولا شکست ها و موفقیت های کوچک، دست به دست هم می دهند و شما را به هدف می رسانند. موفقیت معمولاً ناشی از شکست های گذشته است. پذیرفتن شکست می تواند به موفقیت در زندگی منجر شود.

1-شکست به معنای کم ارزش بودن شما نیست

عدم موفقیت می تواند به ناراحتی و ناامیدی منجر شود. شاید شما انتظار موفقیت را داشته اید ولی با شکست پروژه همه چیز بهم ریخته یا از اینکه کارتان خاتمه نیافته است،احساس شرمندگی می کنید. با این حال شکست خوردن چیزی از ارزش شما را کم نمی کند .

چون شکست خورده اید، یک بازنده محسوب نمی شوید و یا چون مسابقه تکواندو را از دست داده اید نمی توان گفت که ضعیف هستید.

از امروز برای حرکت به جلو روی کارهایتان تمرکز کنید و تسلیم نشوید.لطفا یادتان باشد که اگر یک چیز خوب در شما نیست دلیل نمی شود که شما بد هستید !

2-روی استعدادتان تمرکز کنید و به شکست فکر نکنید

بعد از شکست ، ممکن است احساس کنید که هیچ چیز خوبی در شما شما وجود ندارد. اما در حقیقت ،هر انسانی استعداد منحصر به فرد خود را دارد که آنرا خوب انجام می دهد. برخی افراد شنونده های خوبی هستند. بعضی ها با رفع موارد و مشکلات، مفید واقع می شوند. برخی قابل اعتماد هستند. برخی از مردم هنرمند خوبی هستند. 

• با تمرکز بر روی جنبه های مثبت خود و زندگی خود ، از تفکر منفی بیش از حد خودداری کنید. نیمه پر لیوان را ببینید. به کارهایی که به خوبی در حال پیش رفتن هستند فکر کنید.

3-به افراد منفی باف گوش ندهید 

اجازه ندهید دیگران ارزش شما را تعیین کنند. از گوش دادن به افراد منفی یا کسانی که شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهند خودداری کنید تا به هدفتان برسید. هنگام جستجو برای یک مشاور ، به کسانی که به شما اهمیت می دهند و برای شما احترام قائل میشوند، اعتماد کنید.

4-شکست همیشگی نیست 

خرابی ضرر است ، اما ضرر همیشگی نیست. به عنوان یک شکست دائمی، به شکست ها نگاه نکنید. شکست در نقاط مختلف زندگی ما اتفاق می افتد. این لحظات فقط لحظه ای کوتاه از زندگی ما در طول ماه ، سال یا طول عمرمان هستند. شکست فقط برای امروز است نه برای فردا!

5-شکست را پیش بینی کنید 

بپذیرید که وقوع شکست، امکان دارد و در برخی از مواقع اتفاق خواهد افتاد. این بدان معنا نیست که چون شکست وجود دارد ، بیشترین تلاشتان را نکنید. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از آن، این است که بیشترین تلاش خود را بکنید. پیش بینی شکست به معنای این است که شما سناریوهای مختلفی را در نظر گرفته اید. این بدان معناست که شما نسبت به آنچه اتفاق می افتد انعطاف پذیر هستید - چه موفق شوید و چه نتوانید موفق شوید.

6-شکست ها را مثل یک الهام از طرف خدا ببینید که مشکلاتتان را نشان می دهد.

 گاهی اوقات شکست می تواند باعث شود که شما حتی سخت تر کار کنید و این انگیزه را به شما می دهد که خود را بیشتر تحت فشار قرار دهید. از هر اشتباه به عنوان راهی برای ایجاد قدرت و شجاعت استفاده کنید. با در آغوش گرفتن شکست، زندگی و کار خود را راحت تر خواهید یافت.

7-از شکست درس بگیرید 

چه کسی در زندگی اشتباه نمی کند؟ شکست ها اتفاق هایی هستند که رخ می دهند و اشکالات ما را نمایان می سازند، این چیزی است که ما از آنها می آموزیم. ما نمی توانیم گذشته را پس بگیریم ، اما این بدان معنا نیست که تاریخ در حال تکرار است.

8-روی راه های دستیابی به موفقیت متمرکز شوید

اگر هرگز تلاش نکنید ، پس هرگز موفق نمی شوید. پشتکار کلید موفقیت بسیاری از افراد موفق است. تعداد کمی از افراد با خوش شانسی موفق می شوند. شما اغلب باید سخت تلاش کنید و از اینکه دیگران سرنوشت شما را تعیین کنند ، دوری کنید. اقدامات شما ممکن است همیشه درست نباشند اما این به معنای عدم موفقیت نیست. دوباره تلاش کنید اما یادتان باشد که یک ماهی نمیتواند از درخت بالا برود.

9-جلو را ببینید نه گذشته را.

اگر شکست را فرصتی برای نزدیک تر شدن به هدف خود می بینید ، آنگاه شکست به چیزی تبدیل می شود که انتظار می رود. به احتمال زیاد ، اگر شما شکست نخورید ، به اندازه کافی اصراری برای موفقیت نمی ورزید و ارزش کارتان را درک نمی کنید.

10-کارها را ارزیابی کنید 

به آنچه اتفاق افتاده است نگاهی بیندازید وسعی کنید اشکلات را رفع کنید و به آن مواردی که می توانید برای دفعه بعد بهتر انجام دهید ، توجه کنید. بسته به شرایط ، از همکاران ، هم تیمی ها ، دوستان و خانواده خود استفاده کنید تا به شما کمک کند دیدگاه دیگری داشته باشید.

11-سرسخت باشید 

ماندگاری و سرسختی مهم است. زندگی یعنی آزمایش و خطا . چه در تحصیلات ،چه در شغل و چه در زندگی شخصی ، داشتن سرسختی ، شما را برای شکستهای پیش رو قوی تر و عاقل تر می کند. این بدان معنی است که شما هرگز تسلیم نمی شوید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده